زمانی که شرکت مایکروسافت قول معرفی مایکروسافت سرفیس پرو 7 را داده بود همه کاربرانو علاقه مندان سرفیس ها منتظر طراحی و امکانات جدید در این دستگاه بودن اما با رونمایی از این محصول می توان گفت تقریباً مشتریان با همان سرفیس پرو ایکس و البته کمی تغییرات سخت افزاری رو به رو هستند.

ما در این مطلب در نمایندگی مایکروسافت سرفیس قصد داریم تا مشخصات فنی و ویژگی های سرفیس پرو 7 و تفاوت آن با نسل های قبل را در اختیار شما کاربران قرار دهیم.

 

مایکروسافت سرفیس پرو 7 و همان طراحی سرفیس پرو ایکس

 

 

مهم ترین نکته ای که در هنگام رونمایی از این محصول می توانست به آن پی برد این است که مایکروسافت قصد داشته است با ارائه ی این محصول، نگاه مشتریان خود را بار دیگر به سمت محصول جذاب و پرفروش خود یعنی سرفیس پرو ایکس معطوف نماید.

در ساخت سرفیس پرو 7 مانند همه ی تبلت های مایکروسافت از آلیاژ منیزیوم استفاده شده است  که باعث شده است تا عبارت خوش ساخت بودن در مورد این محصولات به کار برود.

تبلت مورد نظر مانند دیگر محصولات از شیار هایی در دور تا دور لبه های دستگاه برای خنک سازی استفاده می کند.

برای سرفیس پرو 7 نیز سطح تخت و مورب لبه ها و همچنین انحنای ناچیزی برای کناره ها در نظر گرفته است.

پایه ی دستگاه بسیار مستحکم بوده و به دلیل قابلیت چرخش 165 درجه ای این امکان را به کاربران می دهد تا در حالت های مختلف از تبلت خود استفاده نمایند.

کیبورد و قلم دستگاه نیز هنوز به صورت جداگانه تهیه شده و نوع و کیفیت آن ها می تواند برای کاربری های مختلف هر مشتری را راضی نگه دارد.

 

تغییرات سرفیس پرو 7

یکی از مهم ترین تغییرات سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو ایکس در طراحی می توان حاشیه های بیشتر صفحه نمایش دستگاه دانست.

تیم طراحی مایکروسافت در در ابعاد بزرگتر این محصول یک نمایشگر 12.3 اینچی قرار داده است در حالی که برای سرفیس پرو ایکس که ابعاد کمتری داشت از یک نمایشگر 13 اینچی استفاده شده بود.

بنابراین همچنان همه ی مشتریان سرفیس انتظار دارند تا در محصول شاهد کاهش حاشیه های زیاد اطراف دستگاه باشند تا از این طریق تجربه ی کاربری آن برای مشتریان نیز بالا برود.

البته در زمینه ی اندازه ی نمایشگر، مایکروسافت سرفیس پرو 7 تفاوتی با نسل گذشته ی خود یعنی سرفیس پرو 6 نداشته است و در همان ابعاد و اندازه به بازار ارائه شده است.

هنوز کسی متوجه این استراتژی ردموندی ها برای پرداخت هزینه های بیشتر جهت خرید یک محصول کاملاً مشابه به نسل های قبلی نشده است.

 

تفاوت در مدل های پایه از نظر  پردازنده و رم دستگاه

یکی از مهم ترین تفاوت های مایکروسافت سرفیس پرو 7 با نسل قبلی خود یعنی سرفیس پرو 6 را می توان ارائه ی یک مدل با پردازنده ی core i3 دانست.

سرفیس پرو 7 نیز مانند دیگر مدل ها در کانفیگ های مختلفی به بازار ارائه شده است که علاوه بر این نسل، نسل های core i5 و core i7 پردازنده های شرکت اینتل نیز در بین آن ها مشاهده می شوند.

این در حالی است که سرفیس پرو 6 فقط با پردازنده های core i5 و core i7 به بازار ارائه شده است.

یکی دیگر از تفاوت های مایکروسافت سرفیس پرو 7 با نسل قبلی را می توان مجهز شدن یک مدل از دستگاه به رم 4 گیگابایتی دانست.

این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در مدل قبلی فقط از رم های 61 و 8 گیگابایتی استفاده شده بود.

در مایکروسافت سرفیس پرو 7 مانند سرفیس پرو از حافظه های داخلی 128، 256، 512 و یک ترابایتی از نوع SSD استفاده شده است تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز خود یکی از مدل های ارائه شده را خریداری نمایند.

علاوه بر این در سرفیس پرو 7 از دو پردازنده ی گرافیکی Iris Plus Graphics و UHD Graphics شرکت اینتل نیز استفاده شده است تا کاربران هنگام طراحی و استفاده از آن نهایت لذت را تجربه نمایند.

 

دیگر ویژگی های مایکروسافت سرفیس پرو 7

مایکروسافت سرفیس پرو 7

یکی از مهم ترین تغییرات این تبلت را می توان اضافه شدن یک پورت ارتباطی USB Type-C دانست که در مدل های قبلی خبری از آن نبود.

این پورت USB-C در مایکروسافت سرفیس پرو 7 از استاندارد تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کند؛ اما با توجه به سازگاری با استانداردهای DisplayPort و Power Delivery، می‌توان از این پورت برای شارژ نمودن دستگاه و یا اتصال مانیتور 4K استفاده نمود.

از دیگر ویژگی های مایکروسافت سرفیس پرو 7 می توان به قابلیت اتصال بی سیم با وای فای 5، باتری با ظرفیت شارژدهی 10.5 ساعت برای هر نوع کاربری، پورت USB3.0، مینی دیسپلی پورت، پورت سرفیس کانکت برای وصل نمودن کیبورد و … اشاره نمود.

وزن سرفیس پرو 7 در محدوده ی 775 تا 790 گرم می باشد که می تواند برای یک تبلت عدد مناسبی باشد تا کاربران از آن به خوبی استفاده نمایند.

مایکروسافت سرفیس پرو 7 در مقابل مایکروسافت سرفیس پرو 6

هیچ شکی وجود ندارد که سرفیس پرو 7 بسیار جذاب شده است. جدیدترین دستگاه جداشدنی سرفیس مایکروسافت برای اولین بار در اواخر سال 2019 ظاهر شد و اکنون در سال 2021 ، هنوز چیز جدیدی جایگزین آن نشده است. با این حال، اگر هنوز از یک مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، ممکن است کنجکاو باشید که چه چیزی Pro 7 را متفاوت می‌کند.

این راهنما سرفیس پرو 7 را با سرفیس پرو 6 مقایسه می کند . تفاوت بزرگ در CPU  نهفته است، اما ما مقایسه‌های دیگری را انجام می‌دهیم تا به شما ایده دهیم که چه چیزی بین این دو نسل تغییر کرده است. آیا به روز رسانی Surface Pro 7 را به خریدی ضروری تبدیل خواهد کرد؟ با ما همراه باشید.

مقایسه سرفیس پرو 6 و 7 از نظر طراحی و ظاهری

هر دو دستگاه از لحاظ وزن 1.73 پوند هستند که کاملا یکسان بوده و تفاوتی میان این دو نسخه احساس نخواهید کرد.

هر دو صفحه نمایش 2 در 1 در سایز 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3:2 و وضوح تصویر 2736 در 1824 (267 پیکسل در هر اینچ) هستند. نمایشگرها از جدیدترین فناوری Pixelsense مایکروسافت استفاده می‌کنند که یک پنل بسیار نازک برای تصاویری که ظاهر می‌شوند و برای فشار دادن قلم و نوک انگشت تا حد امکان طبیعی ایجاد می‌کند. این صفحه نمایش دارای برخی از بهترین کنتراست هایی است که امروز در صفحه نمایش 2 در 1 مشاهده می کنید و بیش از 400 نیت روشنایی دارد.

با این حال، Surface Pro 7  اتصال را نسبت به نسل قبلی بهبود می بخشد. در حالی که هر دو پورت‌های USB-A و Surface Connect را ارائه می‌کنند، سرفیس پرو 7  display port mini را با اتصال USB-C جایگزین می‌کند – متأسفانه بدون Thunderbolt 3.

هر دو مدل از یک نوع کیبورد استفاده می کنند. این صفحه ‌کلید مکانیزم دقیق، نور پس ‌زمینه ثابت، و یک صفحه لمسی بسیار خوب (اگر کمی کوچک) مایکروسافت با پشتیبانی مطمئن از تمام حرکات ویندوز 10 ارائه می‌دهد.

قلم Surface Pen  نیز با 4096 سطح معمول حساسیت فشار، پشتیبانی از شیب و زمان پاسخگویی سریع برای هر دو مدل ارائه شده است.

در نهایت، هر دو مدل سرفیس پرو با رنگ پلاتینیوم عرضه می شوند. با این حال، مایکروسافت سرفیس پرو 6 را به رنگ مشکی ارائه می دهد در حالی که سرفیس پرو 7 دارای گزینه مشکی مات است.

مقایسه از نظر کارایی

تفاوت بزرگ بین این دو مدل تغییر پردازنده‌های نسل هشتم اینتل «Kaby Lake R» در تراشه‌های Pro 6 به تراشه‌های «Ice Lake» نسل دهم در Pro 7 است. پردازنده‌های پرو 7 پردازنده‌های سریع‌تر و کارآمدتری با یکپارچه‌سازی شده‌اند. و همین طور گرافیک Intel Iris Pro که در عملکرد با گرافیک های گسسته سطح ابتدایی رقابت می کند.

سرفیس پرو 7 یک لپ‌تاپ گیمینگ برای شما نخواهد بود ، اما بازی‌های معمولی همراه با برنامه‌های خلاقانه مانند ویرایش عکس و ویدیو را بسیار بهتر از سرفیس پرو 6 انجام می‌دهد. اگر قصد دارید روی سرفیس پرو 7 بازی کنید، عملکرد بهتری را در پیکربندی Core i7 که از هسته گرافیکی یکپارچه G7 اینتل استفاده می کند، مشاهده خواهید کرد.

در سطح فنی تر، مدل Surface Pro 6 که ما در سال 2018 آزمایش کردیم دارای نسل هشتم Core i5-8250U اینتل بود. در تست تک هسته ای Geekbench امتیاز 4074 و در تست چند هسته ای 13567 را کسب کرد. وقتی سرفیس پرو 7 را با تراشه جدیدتر آزمایش کردیم، 20 درصد بهبود عملکرد چند هسته‌ای و 24 درصد تبدیل‌های ویدیویی 4K سریع‌تر را در Handbrake تجربه کردیم.

قابل حمل بودن و بررسی باتری و شارژدهی

سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 اندازه و وزن یکسانی دارند. هیچ کدام شما را به خاطر سنگینی خسته نمی کند، حتی اگر پوشش Type  کیبورد و قلم سرفیس متصل در داخل کیف شما قرار گرفته باشد.

با این حال، طول عمر باتری به وضوح این دو نسل را از هم جدا می کند. می توان تصور کرد که سرفیس پرو 7 باید عملکرد بیشتری داشته باشد، اما اینطور نیست. حتی مایکروسافت اعتراف می کند که مدل جدیدترش نسبت به سرفیس پرو 6 عمر باتری کمتری دارد. جایی که این شرکت برای سرفیس پرو 6 13.5 ساعت تخمین زده است، شما فقط حدود 10.5 ساعت برای سرفیس پرو 7 خواهید دید.

بررسی های ما  نشان میدهد که در آزمایش، سرفیس پرو 6 570  دقیقه در وبگردی، 849 دقیقه در تست حلقه ویدیویی ما و 228 دقیقه با استفاده از Basemark داشت. در همین حال، آزمایش مرورگر مشابهی که روی سرفیس پرو 7 انجام شد، مدت زمان کمتری را نشان داد: یک ساعت و 20 دقیقه کمتر از سرفیس پرو 6.

به طور کلی، می‌توانید انتظار عمر باتری 8.5 ساعته را در استفاده سبک در سرفیس پرو 7 داشته باشید.

Surface Pro 6  نسبتا قدیمی است، بنابراین فقط از طریق فروشندگان شخص شخصی به صورت دست دو در دسترس است. پردازنده Core i5، 8  گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد .

Pro 7  از مایکروسافت دارای مشخصات بسیار بالاتری است، با تراشه Core i7 اینتل، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD.

سرفیس پرو با طراحی ساده خود مدرن به نظر می رسد و مانند نسخه های قبلی عملکرد خوبی دارد. سطح عملکرد سرفیس پرو 7 قابل شکست نیست، اما سرفیس پرو 6 از عمر باتری طولانی تری برخوردار است، بنابراین وقتی آنها را در کنار یکدیگر مقایسه می کنید، جای تامل دارد.

قبل از خرید سرفیس پرو، مشخص کنید که آیا به قابلیت های عملکرد درجه یک احتیاج دارید یا به جای آن می خواهید عمر باتری بیشتری داشته باشید – این پاسخ به شما می گوید که آیا به Pro 7 یا Pro 6 نیاز دارید. به یاد داشته باشید، یک پردازنده نسل دهم نسبت به تراشه Pro 6 باتری را سریعتر خالی می کند.

4.6/5 - (20 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس