با توجه به موفقیت هایی که سرفیس در ارائه لپ تاپ های ویندوزی دو در یک به دست آورد، شرکت های مختلفی به تولید این لپ تاپ ها روی آورده اند و به همین دلیل بررسی های مختلفی در مورد خرید یا انتخاب سرفیس یا سونی سری flip به وجود آمده است.

برند سونی که از معتبرترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیاست در گذشته و از طریق سری وایو خود اقدام به تولید لپ تاپ های ویندوزی بسیار شبیه به مک بوک های با کیفیت نموده بود که در این راه با شکست های مواجه شد.

لپ تاپ Z FLIP که اخیراً روانه بازار شده است، حاصل تلاش تیم تولید کننده وایو در سال های گذشته برای رونق دوباره خط تولید محصولات ویندوزی در این زمینه دانست.

در ادامه مطلب با ما در نمایندگی مایکروسافت سرفیس همراه باشید تا مقایسه کلی بین سرفیس یا سونی سری flip داشته باشیم.

 

بررسی و انتخاب سرفیس یا سونی سری flip از نظر ظاهری

سرفیس یا سونی سری flip

اولین و جذاب ترین نکته ای که در خرید سرفیس های شرکت مایکروسافت می توان به آن اشاره نمود، ساختار زیبا و طراحی شیک این محصولات از نظر ظاهری و بدنه می باشد.

کیفیت بالایی که در ساخت بدنه به کار رفته است بر خوب بودن محصول صحه گذاشته و مشتری را در همان نگاه اول برای خرید جذب می کند.

هر چند سونی Z FLIP نیز از بدنه با جنس اولیه با کیفیت ساخته شده است اما زیبایی و خلاقیت ظاهری در آن دیده نمی شود تا مشتری به راحتی برای خرید آن جذب شود.

از نظر کیفیت نمایشگر اما می توان هر دو سری رادر یک سطح دانست زیرا از نمایشگر ها با کیفیت فور کی در ساختار خود استفاده می کنند.

هر چند نمایشگر لمسی به کار برده شده می تواند باز هم نشان دهنده تفاوت سرفیس و لپ تاپ سونی در ساختار و کیفیت باشد.

 

زیبایی در استفاده از قابلیت دو در یک

قابلیت دو در یک

یکی از مهم ترین تفاوت ها در خرید سرفیس یا سونی سری flip به لولای آن ها که باعث می شود تا کاربران بتوانند از قابلیت دو در یک محصول استفاده نمایند، بر می گردد.

در سرفیس ها که پر از امکانات بوده و با استفاده از اختصاصی سازی ویندوز برای نمایشگر های لمسی توانسته اند به محبوبیت بالای برسند، می توان نمایشگر را به راحتی از کیبورد دستگاه جدا نمود.

یعنی تبدیل لپ تاپ به تبلت در سرفیس ها به راحتی و با جدا کردن نمایشگر از بدنه انجام می شود.

یکی از تفاوت ها و نقاط ضعف لپ تاپ سونی Z FLIP  را می توان همین لولا آن دانست که به داخل خم شده و بر روی کیبورد آن قرار می گیرد.

قرار گرفتن کیبورد دستگاه در پشت آن می توانست صحنه ی نامناسب تری را رقم بزند که سونی با قرار دادن یک لولا در وسط نمایشگر و پشت آن به خوبی مشکل را حل نموده است.

هر جند این موضوع هم نمی تواند باعث مقایسه دو محصول در این زمینه شود و قطعا مشتریان در هنگام استفاده از تبلت سرفیس ها، لذت کاربری بیشتری را تجربه خواهند نمود زیرا هم سبک تر و هم ضخامت کمتری دارد.

 

تفاوت در مشخصات فنی

سونی سری flip

از دیگر تفاوت هایی که در بررسی برای انتخاب و خرید سرفیس یا سونی سری flip به آن می رسیم، تفاوت محصولات در کیفیت آن ها از نظر ساختاری و نرم افزاری می باشد.

طبق بررسی های ما در نمایندگی سرفیس با توجه به اینکه مایکروسافت در زمینه تولید لپ تاپ های با سیستم عامل ویندوز همگام سازی شده با قابلیت لمس به توانایی بسیار بالای رسیده است می توان به راحتی شاهد کیفیت بالای آن در مقایسه با دیگر محصولات برند های مختلف از جمله برند سونی باشیم.

از نظر استفاده از قلم بر روی دستگاه نیز می توان سرفیس را در سطح بالاتری دانست که امکانات بسیار زیادی را از طریق قلم مورد نظر در اختیار ما قرار می دهد.

هر چند امکانات سونی نیز دست کمی از محصولات سرفیس ندارد اما بحث اصلی برای رقابت به کیفیت این امکانات بر می گردد که سرفیس ها قطعا یک سر و گردن بالاتر هستند.

 

سرفیس یا سونی سری flip ؟

سرفیس یا سونی سری flip

بعد از مقایسه کلی این دو برند شاید بهتر است در مورد آن ها نتیجه گیری کلی نیز داشته باشیم.

سرفیس ها به روزترین و جدیترین امکانات را در دل خود دارند و همین موضوع می تواند آن ها را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در سطح بسیار بالایی قرار هد.

کیفیت بالای این محصولات در مقایسه با قیمت آن ها ارزش اقتصادی سرفیس ها را نشان می دهد و این موضوع سوای هر قیمتی می تواند نشان دهنده این باشد که خرید یک سرفیس با کلی امکانات جدید و کیفیت بالای می تواند بسییار به صرفه تر از مدل قدیمی شرکت سونی باشد.

البته مدل های جدید سرفیس هر روز روانه بازار می شوند و شاهد تغییرات گسترده در آن ها هستیم در حالی که Z FLIP سونی دیگر در بازار رقابت جایی ندارد و توسط این شرکت تولید نمی شود.

4/5 - (1 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس