افزایش عمر باتری سرفیس ها

هر چند امروزه شرکت مایکروسافت از ترفند هایی مانند پردازنده های نسل جدید برای افزایش بهره وری باتری سرفیس ها استفاده می کند اما برای افزایش عمر باتری سرفیس ها می توان از روش هایی مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره می شود استفاده نمود.

ما در این مقاله در نمایندگی مایکروسافت سرفیس قصد داریم چند ترفند ساده برای افزایش عمر باتری سرفیس ها را با شما به اشتراک بزاریم.

 

اهمیت بهینه سازی و افزایش عمر باتری سرفیس ها

افزایش عمر باتری سرفیس ها

سرفیس ها به عنوان محصولات 2 در یک مایکروسافت امروزه کاربرد های بسیار زیادی پیدا کرده اند.

باتری قرار گرفته در انواع سرفیس ها نوع لیتیوم – یونی بوده و از طرف شرکت سازنده با توجه به مشخصات فیزیکی و سخت افزاری دستگاه، یک عمر مشخص برای شارژدهی آن تعیین شده است.

با توجه به اینکه عملیات تعویض باتری های سرفیس بسیار سخت و هزینه بر می باشد، به عبارتی می توان پایان عمر باتری را به منزله پایان عمر دستگاه تلقی نمود.

همین موضوع اهمیت حفظ و نگهداری از باتری سرفیس ها را بیشتر می کند تا طول عمر باتری بیشتر شود.

 

افزایش عمر باتری سرفیس ها از طریق چند ترفند ساده

یکی از مهم ترین ویژگی های باتری سرفیس این است که ساختار دستگاه به گونه ای تنظیم شده است که زمانی که باتری به طور کامل شارژ شود، باتری از مدار خارج شده و دستگاه مستقیما از جریان برق برای روشن نگه داشته شدن استفاده می کند.

بسیاری از کاربران دستگاه سرفیس خود را در حالی روشن می کنند و شارژر آن را به برق وصل می کنند که دارای باتری 100 درصد می باشد و هنگام خاموش کردن دستگاه نیز آن را از برق می کشند.

این موضوع به شرط آنکه حداقل یک بار در ماه به طور کامل و تا صفر شدن کامل باتری از دستگاه سرفیس استفاده شود، می تواند بهترین گزینه برای حفظ باتری سرفیس ها باشد.

البته رسیدن به این شرایط با توجه به ویژگی سرفیس ها به عنوا محصولات حمل شدنی کمی سخت بوده و به همین دلیل باید از روش های مختلف افزایش عمر باتری سرفیس ها استفاده نمود.

 

کاهش دفعات شارژ باتری

افزایش عمر باتری سرفیس ها

طبق بررسی های نمایندگی سرفیس یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند در افزایش عمر باتری سرفیس ها موثر باشد، کاهش دفعات شارژ شدن دستگاه با استفاده از عمل شارژ بدون توقف می باشد.

این موضوع به این معناست که شارژ دستگاه در هر بار شارژ شدن باتری باید به صورت کامل انجام شود و شارژ های مقطعی و نصفه نیمه می تواند تاثیر مخربی و منفی بر عمر باتری داشته باشد.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم در سرفیس ها به دلیل سخت افزاری که دارند، درصد استفاده از باتری بسیار بالاتر بوده و همین موضوع موجب داغ شدن و کاهش کارایی و در نتیجه طول عمر باتری می شود.

 

هنگام شارژ شدن از دستگاه استفاده نکنید!!!

یکی از مهم ترین مشکلاتی که اغلب کاربران با آن رو به هستند، استفاده از دستگاه در حال شارژ برای امور مختلف می باشد.

با توجه به اینکه سرفیس ها حتی برای کوچکترین کار های پردازشی بر روی خود استفاده به نسبت زیادی از باتری دستگاه می کنند، این عمل می تواند باعث کاهش طول عمر باتری شود.

البته با توجه به نظرات کارشناسان مختلف در این زمینه، بهتر است برای انجام کار های پردازشی سنگین از باتری دستگاه استفاده شود و هنگام شارژ شدن آن از این کار جداً خودداری نمود.

 

خاموش کردن وای فای و بلوتوث در حالت اسلیپ

با توجه به اینکه در حالت استندبای وای فای و بلوتوث تمامی سرفیس ها همچنان روشن می ماند باید برای مدیریت بهتر باتری و افزایش طول عمر آن، وای فای و بلوتوث را در این حالت خاموش نمود.

برای اینکار ابتدا باید به قسمت setting و system ویندوز 10 رفته و سپس با کلید کردن روی Power & sleep  در صفحه ی ظاهر شده حالت Network connection را تغییر دهیم.

 

استفاده از برنامه های مناسب برای باتری مانند مرورگر اج

یکی از موارد مهم در افزایش عمر باتری سرفیس ها نصب و استفاده از برنامه هایی است که کمترین میزان استفاده از باتری در حین کار با دستگاه را دارند.

مرورگر اج نسبت به دیگر مرورگر تا 50 درصد در میزان مصرف انرژی باتری دستگاه صرفه جویی نمود و از این راه به افزایش طول عمر آن کمک می کند.

 

خاموش کردن فلش پلیر و دیگر روش های افزایش عمر باتری سرفیس ها

Flash player

از جمله دیگر کارهایی که کاربران در ویندوز 10 می توانند برای افزایش عمر باتری سرفیس ها انجام دهند خاموش کردن قابلیت Turbo Boost در حالت باتری و همچنین خاموش کردن فلش پلیر در هنگام استفاده از مرورگر های اج و کروم می باشد.

البته اگر قصد پردازش های سنگین هنگام روشن شدن و استفاده از باتری دستگاه را دارید نمی توانید حالت Turbo Boost را در سرفیس ها فعال نمایید.

شرکت مایکروسافت نیز برای افزایش عمر باتری سرفیس ها روش های مختلفی را پیشنهاد داده است که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده از حالت Battery Saver
  • کاهش زمان خودکار خاموش شدن خود دستگاه و نور آن در هنگام عدم استفاده
  • کاهش نور صفحه نمایش
  • استفاده از عکس های پس زمینه ی تاریک و بدون نور های سفید
  • غیر فعال کردن به روزرسانی قسمت های مختلف دستگاه مانند تقویم و ایمیل
5/5 - (2 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس