سرفیس لپ تاپ go

سرفیس لپ تاپ go که در سال 2020 توسط مایکروسافت به عنوان نسل جدیدی از لپ تاپ های بسیار سبک این برند به بازار معرفی شد از نمایشگر 12.4 اینچی بهره می برد و در کانفیگ های مختلفی به بازار ارائه شده است.

این لپ تاپ خوش ساخت از وای فای 6 که سرعت بسیار بالایی دارد بهره مند بوده و می تواند سرعت بسیار بالایی را در دسترسی به اینترنت در اختیار کاربران قرار دهد.

در ادامه مطلب با ما در نمایندگی سرفیس همراه باشید تا به صورت کامل به سراغ نقد و بررسی تمامی امکانات قرار داده شده بر روی این لپ تاپ برویم.

 

طراحی ظاهری و نمایشگر سرفیس لپ تاپ go

سرفیس لپ تاپ go

سرفیس لپ تاپ نسبت به سرفیس های قبلی یک تغییر اساسی داشته است و آن هم کوچک تر شدن نمایشگر دستگاه و رساندن آن به اندازه 12.4 اینچی است.

این نمایشگر که در اطراف خود حاشیه های بسیار باریکی را می بیند توانسته است به لطف طراحی بسیار زیبایی که سرفیس ارائه داده است، نهایت جذابیت و زیبایی را در هنگام استفاده از لپ تاپ در اختیار کاربران قرار دهد.

رزولوشن نمایشگر روی عدد 1536 در 1024 تنظیم شده است تا از این طریق بتواند با ارائه کیفیت FULL HD کاربران را از دیدن تصاویر با کیفیت راضی نگه دارد.

استفاده از نمایشگر کوچک تر باعث کاهش وزن سرفیس لپ تاپ go نیز شده است تا جایی که خود مایکروسافت آن را به عنوان سبک ترین لپ تاپ وارد شده به بازار معرفی نموده است.

وزن این مدل از لپ تاپ های سرفیس که در ادامه در مورد کانفیگ های مختلف آن صحبت خواهیم کرد به 1100 گرم می رسد و این یعنی شما می توانید با خیال راحت ها برای مدت های طولانی این لپ تاپ را در محیط کاری و یا خانگی خود حمل نموده و مانند یک تبلت خوش ساخت از آن استفاده نمایید بدون اینکه احساس خستگی داشته باشید.

از نظر کیبورد نیز می توان گفت به دلیل استفاده از صفحه کلیدی با ارتفاع 1.3 میلی متر، تمامی اصول ارگونومیک در ساخت محصول رعایت شده است تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن و با کمتری خطا، تمامی نیاز های خود برای تایپ یا طراحی و بازی را برطرف نمایند.

به طور کلی می توان گفت از نظر ظاهری و ساختاری که برای سرفیس لپ تاپ go در نظر گرفته شده است، یک لپ تاپ خوش ساخت را می بینیم که البته به نیاز های کاربران خود به خوبی توجه نموده است و این یعنی شما در هنگام کار با آن به بهترین شکل ممکن احساس راحتی خواهید داشت.

حسگر اثر انگشت این محصول نیز بر روی دکمه پاور آن تعبیه شده است.

 

بررسی کانفیگ های مختلف دستگاه

سرفیس لپ تاپ go

شاید در بررسی اولیه بتوانیم این محصول را البته در بازار های جهانی و نه در بازار های داخلی به عنوان یکی از ارزان ترین مدل های لپ تاپ با کیفیت بدانیم.

این موضوع برای مدل پایه ی سرفیس لپ تاپ go به خوبی مشاهده می شود و البته این لقب ارزان ترین لپ تاپی که محصول مورد نظر ما یدک می کشد، تاوان هایی هم داشته است و باعث شده است تا سخت افزار به نسبت ضعیف تری را در ساختار آن شاهد باشیم.

هر چند برای یک لپ تاپ 550 دلاری استفاده از پردازنده نسل دهمی Intel Core i5-1035G1می تواند گزینه بسیار مناسب و اقتصادی باشد اما در مقایسه با مدل های بالاتر و لپ تاپ های روز دینا قطعاً در سطح پایین تری قرار می گیرد.

سرفیس گو مایکروسافت در کنار این پردازنده از یک رم 4 گیگ و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

در دنیای امروزی که شاهد استفاده از این کانفیگ در گوشی های تلفن همراه هوشمند میان رده ای هستیم، داشتن آن روی یک لپ تاپ نمی تواند زیاد مورد پسند مشتریان واقع شود و به همین دلیل این موضوع را از نظر سخت افزاری می توان به عنوان یک ضعف برای سرفیس لپ تاپ go مطرح نمود.

البته در صورتی که امکانات مدل پایه ای کاربران را برای خرید راضی نکند آن ها می توانند به سراغ مدل بالاتر بروند که از 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه پرسرعت SSD استفاده می کند.

قیمت حدود 700 دلار باعث شده است تا با نوساناتی که در بازار ارز رخ داده است این محصولات را به عنوان لپ تاپ های لاکچری بشناسیم در حالی که قیمت مناسبی در کشور های اروپایی و آمریکایی دارد.

 

قوی ترین مدل

بالاترین کانفیگ این محصول هم از نظر پردازنده و هم از نظر رم و میزان حافظه در سطح بالاتری قرار دارد و به همین دلیل قیمت آن به حدود 900 دلار رسیده است.

بر روی این مدل یک پردازنده Intel Core i5  قرار گرفته است که در کنار 8 گیگ رم می توان راندمان و سرعت دستگاه شما بسیار بالا ببرد.

برای اینکه هیچ دغدغه ای برای ذخیره کردن فایل ها و اطلاعات نداشته باشید یک حافظه داخلی 256 گیگ از نوع SSD در اختیار شما قرار داده شده است که سرعت بسیار بالاتری نسبت به حافظه های معمولی دارد.

طبق بررسی های ما در نمایندگی مایکروسافت این کانفیگ هر چند قیمت بسیار بالاتری دارد اما برای کسانی که به دنبال اجرای جدیدترین بازی ها یا خروجی گرفتن با سرعت بالا از نرم افزار های طراحی فیلم و تدوین عکس هستند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

سرفیس لپ تاپ go

 دیگر امکانات سرفیس لپ تاپ go

بر روی این لپ تاپ خوش ساخت که از وای فای 6 با سرعت بالاتر پشتیبانی می کند،  از یک درگاه USB-C و یک درگاه عادی USB-A به‌همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ سرفیس کانکت  (Surface Connect) استفاده شده است.

بررسی های نمایندگی تعمیر سرفیس  معتقدند علاوه بر این برای اینکه بتوانید ارتباطات اینترنتی مناسبی داشته باشید، یک ب کم با قدرت 720P  نیز در بالای نمایشگر دستگاه قرار داده شده است.

از طریق دکمه پاور می توانید حسگر اثر انگشت را روی این مدل فعال نموده و به راحتی امنیت دستگاه خود را بالا ببرید.

البته این محصولات از فناوری تشخیص چهره پشتیبانی نمی کنند و بهتر است بدانید که مدل پایه ای آن نیز بر روی خود حسگر اثر انگشت را ندارد و امنیت آن فقط از طریق پسورد تامین می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس