سرفیس یا مک بوک اپل

سرفیس یا مک بوک اپل ؟ این پرسشی است که شاید در ظاهر ساده به نظر آید اما دارای جزئیات پیچیده و تخصصی فراوانی است که شاید ساعت ها جای بحث داشته باشند.

به همین دلیل در این مطلب در نمایندگی سرفیس قصد داریم به بررسی ویژگی ها و مزایای استفاده از هر کدام بپردازیم تا شما بتوانید با مطالعه ی این اطلاعات، انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید.

خرید سرفیس یا مک بوک اپل ؟

سرفیس یا مک بوک اپل

اپل در قلمرو اختصاصی خود پادشاهی می کند و در تمامی محصولات و خدمات خود ، اتمسفر مخصوص به خود را به وجود آورده است .

در واقع اپل همواره سعی داشته است که امپراطوری خود را به بقیه تحمیل کند و همیشه در تقابل با سایر برندها و کمپانی ها در حوزه های مختلف بوده است .خواه در تقابل با سامسونگ در گوشی های تلفن همراه هوشمند باشد یا تقابل با مایکروسافت در تبلت و لپ تاپ .

از سیستم عامل های ویژه خود گرفته تا امکانات و خدمات منحصر به فردی که هیچ جای دیگر ارائه نمی شود . به همین دلیل است که هواداران سرسخت بسیاری در سطح جهان دارد که تعصب ویژه ای نیز بر روی اپل دارند.

به پرسش خودمان برگردیم . سرفیس یا مک بوک اپل ؟ کدام یک بهتر است ؟ بهتر است ابتدا نگاهی کوتاه به دو محصول داشته باشیم.

بررسی سرفیس مایکروسافت

سرفیس مایکروسافت

شرکت مایکروسافت نخستین بار در سال 2012 میلادی از تبلت خانواده سرفیس رونمایی کرد. نسخه های اول این سری لپ تاپ ها دارای ضعف هایی بود اما رفته رفته و به مرور زمان این تبلت ها تکامل پیدا کردند به صورتی که با رونمایی از تبلت سرفیس پرو 3 توجه همه را به خود جلب کند.

این تبلت ها نخستین و بهترین تبلت های هیبریدی جهان بودند.به همین دلیل از این تبلت ،به عنوان الگو و معیار سایر تبلت ها نیز نام برده می شود و توانست انقلابی در این صنعت به پا کند.

پس از آن کمپانی مایکروسافت از تبلت سرفیس پرو 4 رونمایی کرد.این تبلت بسیار به سرفیس پرو 3 شبیه بود و به نوعی نسخه به روز شده آن بود .

بدنه ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم و رنگ نقره ای زیبا و لوکس آن و حتی ابعاد آن دقیقا همانند سرفیس پرو 3 بود اما از نظر ظرافت و قطر تبلت نازک تر و ظریف تر می باشد.

از لحاظ سخت افزار های به کار رفته و همین طور امکانات نرم افزاری قابل اجرا در آن نیز شرکت مایکروسافت چنان قدرتمندانه کار کرده است که حتی با لپ تاپ های قوی نیز قابل مقایسه است و توان رقابت دارد .

قطعا ، سرفیس پرو 4 برترین تبلت ویندوزی هیبریدی جهان دانست. تبلتی که هم قدرت پردازشی فوق‌العاده بالایی دارد‌ و هم قلم کاربردی و کیبورد بهبودیافته‌اش از پس نیاز هر کاربری برآید. به خصوص برای طراحان و گرافیست ها.

اما اکنون تبلت های سرفیس‌ رقبای جدید والبته قوی ای پیدا کرده‌اند. اپل و گوگل برای نخستین بار، پا به گود تبلت‌های هیبریدی گذاشته‌اند.

نگاهی کوتاه به مک بوک اپل

مک بوک اپل

سری MacBook Pro شرکت اپل، یکی از معروف ترین و محبوب ترین لپ‌تاپ‌های فوق حرفه ای موجود در جهان هستند . بازار هدف این محصولات کاربرانی ست که به دنبال بهترین‌ها هستند و حاضرند بابت آن هزینه کنند. محصولات شیک ،لاکچری و صد البته بسیار کاربردی و قوی.

در واقع کاربران محصولات اپل فقط یک محصول الکترونیک نمی خرند بلکه آن ها در پی چیزی فرا تر از یک موبایل، لپ تاپ یا تبلت هستند و آن حس متفاوت و خاص بودن نسبت به بقیه است.

نسل جدید MacBook Pro دارای طراحی ظریف و باریک‌ است بر پایه سری های قبل آن به همراه بدنه تمام آلومینیومی و یک صفحه نمایش فوق‌العاده، کم نظیر و با دقت بسیار بالا می باشد و آن را به یکی از بهترین و البته گران قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در دنیا تبدیل کرده است .

سرفیس یا مک بوک اپل ؟ کدام یک بهتر است ؟

سرفیس یا مک بوک اپل

با مقایسه آن اندازه آن ها متوجه می شویم که از نظر ابعاد تفاوت زیادی ندارند و فقط طول تبلت سرفیس مایکروسافت کمی بیشتر از مک بوک پرو اپل است. اندازه صفحه نمایش محصول مایکروسافت نیز ۶ درصد از مک بوک اپل بزرگ تر است.

همچنین از نظر وزنی هم تقریبا مشابه هم بوده و تفاوت آن ها بسیار ناچیز است. حتی از نظر رنگ تبلت ها نیز هر دو کمپانی فقط از رنگ نقره ای استفاده کرده اند و هیچ حق انتخابی را برای مشتریان قائل نشده اند.

مایکروسافت سرفیس بوک رزولوشن تصویر ۳۰۰۰×۲۰۰۰ و تراکم پیکسلی آن ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ است، مک بوک پرو رزولوشن تصویر ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و تراکم پیکسلی آن ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ است .

این یعنی تصویر در نسخه مایکروسافت ۱۸ درصد شارپ تر نمایش داده می شود که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

چون از طرفی باعث بالا رفتن کیفیت تصویر و از طرف دیگه باعث این می شود که شخص با برقرار کردن فاصله کم بین چشم و نمایشگر باز هم خوب ببیند.

مقایسه برخی از ویژگی ها

همین برتری نسبت به اپل باعث شده است که بسیاری ، این محصول مایکروسافت را به اپل ترجیح دهند.

از نظر حافظه رم دو محصول مثل هم عمل کرده اند و از نظر حافظه داخلی نیز حداقل حافظه ی آن ها از 128 گیگابایت شروع می شود که البته با صرف هزینه بیشتر قابل ارتقا نیز هست.

دوربین جلو سرفیس بوک مایکروسافت ۵ مگاپیکسل و دوربین پشت  ۸ مگاپیکسل است که در واقع برای دوربین های یک تبلت مناسب است. تنها دوربین مک بوک اپل در جلو قرار دارد که کیفیت بسیار پایینی دارد.

سیستم عامل در سرفیس بوک مایکروسافت ویندوز ۱۰ و در مک بوک اپل OS X El Capitan است .

نتیجه گیری برای خرید سرفیس یا مک بوک اپل؟

سرفیس یا مک بوک اپل

در مجموع اینگونه به نظر می آید که نمی توان به طور یقین بیان شود که کدام مدل از دیگری قوی تر یا ضعیف تر است. تشابهات فراوان میان هر دو محصول و سطح و کیفیت و ایده آل بودن هر دو آن ها قضاوت را سخت و دشوار می کند .

به نظر می رسد که هر شخص می بایست متناسب با سلیقه و ذائقه خود یکی را انتخاب کند اما از دید کارشناسان و کاربران بسیاری سرفیس مایکروسافت مزایای بسیار بیشتری نسبت به مک بوک اپل دارد .

از اندازه ی ابعاد آن گرفته تا کیفیت تصویر نمایشگر آن و همچنین دوربین آن باعث شده است بسیاری سرفیس بوک مایکروسافت را به عنوان محصولی ایده آل برای کاربران پیشنهاد می کنند .

4.5/5 - (75 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس