surface pro 8

با توجه به همه گیری ویروس کرونا مایکروسافت سعی کرد تا محصول جدید خود یعنی سرفیس پرو ۸ را در سال ۲۰۲۱ معرفی نماید که بعد از موفقیت چشمگیری که سرفیس پرو ۷ داشت این محصول قابلیت ای ویژه و امکانات بسیار جذابی که در ساختار آن قرار داده شده است و در ادامه به معرفی کامل آن می‌پردازیم در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.

با توجه به اینکه سرفیس‌پرو 8 عنوان یکی از محصولات مهم و جذاب مایکروسافت ذکر می‌شود و البته انتظارات زیادی در بحث اقتصادی از این محصول وجود دارد در این مطلب از تیم فنی و تخصصی نمایندگی سرفیس سعی می کنیم تا تمامی مشخصات فنی و ساختاری این محصول را با مدل‌های قبلی به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات و طراحی ظاهری

شاید نکته نگران کننده و البته منفی در این بخش برای برخی از کاربران این موضوع بود که سرفیس پرو جدید نسبت به مدل های قبلی شباهت زیادی را داشت و تغییرات ظاهری چشمگیری در این مدل نسبت به مدل های قبلی رخ نداده بود اما همه ما به خوبی می‌دانیم که مایکروسافت حتی اگر بخواهد یک طراحی را در مدل جدیدی نیز تکرار کند با توجه به ظاهر و ساختار بسیار شیک و زیبایی که برای محصولات خود در نظر بگیرد می‌تواند هر مشتری را برای خرید ترغیب کند.

surface pro 8

در حالی که نسل قبلی یعنی سرفیس پرو ۷ از نمایشگر ۱۲.۳ این چی استفاده می کرد ابعاد نمایشگاه جدیدترین مدل سرفیس کمی بزرگتر شده است و به ۱۳ اینچ رسیده است.

جنس بدنه و چارچوب این تبلت و محصول ۲ در ۱ مایکروسافت کاملاً شبیه جنس بدنه لپ‌تاپ‌های قبلی این برند می باشد.

از دیگر موارد مهمی که امروزه در بسیاری از این کتاب نیز می توانید مشاهده کنید حاشیه های بسیار باریک دور نمایشگر است که باعث زیباتر شدن این محصول شده است.

مشخصات ساختاری

هرچند که قدرت سخت افزاری سرفیس پرو ۸ به صورت کامل مایکروسافت ای ندارد اما استفاده از پردازنده های اینتل باعث امیدواری در سرفیس ها شده است تا بتوانند سرعت و قدرت پردازش بسیار بالایی را ارائه دهند.

البته در بخشی از سخت افزار این دستگاه که مربوط به خود مایکروسافت می باشد تیم فنی و طراحی این برند سعی کرده است تا با قرار دادن حافظه ssd با سرعت بالا با افزودن کارت حافظه نقطه ضعفی که در سالهای گذشته برای استفاده از حافظه داخلی وجود داشت را به صورت کامل در این محصول برطرف نماید.

استفاده از نسل ۱۱ پردازنده‌های اینتل و گرافیک مجتمع آیریس Xe در این مدل در کنار رم پایه ۸ گیگابایت  در مدل‌های بالاتر به پردازنده سری core i7 و رم ۳۲ گیگابایتی مجهز شده است باعث شده است تا ساختار پردازشی محصول به توان و قدرت پردازشی بالا بتواند نرم افزار ها و برنامه ها را به صورت همزمان اجرا کرده و از نرم‌افزارهای مختلفی که برای ادیت فیلم و یا تصاویر استفاده می‌شوند با سرعت بالا خروجی بگیرد.

surface pro 8

البته در هنگام خرید شما میتوانید از بین پردازنده های مختلف با میزان رم مختلف با توجه به نیاز و هزینه‌هایی که مد نظرتان است یک مدل را خریداری کرده که به صورت کامل این مدل ها می تواند تمامی نیازهای شما را با توجه به حافظه است که برای آنها قرار داده شده است به راحتی برطرف نمایند.

در بخش حافظه ssd سرفیس پرو ۸ نیز از حافظه های داخلی ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ و در بالاترین مدل از حافظه داخلی یک ترابایتی استفاده شده است.

افزایش قدرت شارژدهی باتری سرفیس پرو ۸

یکی از عمده‌ترین ایرادات سفید پرو ۷ به عمر کم باطری و میزان شارژدهی و دوام پایین آن بر می گشت که باعث می‌شود تا کاربر فقط چیزی حدود ۸ ساعت بتواند در محیط وب فعالیت داشته باشد و به وبگردی و انجام کارهای امور شخصی و یا اداری خود بپردازد.

مدت زمان ۸ ساعت مدت زمان ویژه و خاصی است اما زمانی که متوجه شویم نسل قبلی سرفیس پرو حدوداً ۹ ساعت و نیم می‌توانست دستگاه را پس از هر بار شارژ کردن در زمان وبگردی روشن نگه دارد متوجه می‌شویم که این ۸ ساعت عدد بسیار کم است و به عنوان یک نقطه ضعف در سفید پرو ۷ ذکر می‌شود.

به گزارش نمایندگی تعمیرات سرفیس با توجه به این مورد مایکروسافت سعی کرده است تا در تولید باتری سفید پرو ۸ از یک باتری با ظرفیت ۵۱ وات ساعت استفاده کند که در ظرفیت اسمی دستگاه می تواند تا ۱۶ ساعت شارژدهی کامل را داشته باشد که البته با توجه به موارد استفاده میتواند این عدد کمتر نیز باشد.

از دیگر موارد و مشخصاتی که برای سرفیس پرو ۸ در نظر گرفته شده است می توانیم به دو بلندگوی استریو با توان ۲ واحد با پشتیبانی از دالبی اتموس و همچنین وب کم ۱۰ مگاپیکسلی در دوربین پشت و ۵ مگاپیکسلی در دوربین جلو البته در کنار همه این موارد کیبورد به صورت جدا شونده و به صورت کاملا مستقل و همچنین وای‌فای ۶ اشاره کنیم.

این محصول کاملا اقتصادی که از پنل ips lcd استفاده می کند دارای رزولوشن 2880*1920 نیز می باشد و از صفحه نمایش کاملا لمسی بهره‌مند است.

Rate this post

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس