“گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل” عبارتی است که در چند ماه قبلی در محافل و نشریات معتبر شنیده می شود.

اینتل را می توان بزرگترین تولید کننده پردازنده ها در سال های اخیر دانست که برخی از شرکت ها نیز برای رقابت با اینتل به این عرصه وارد شده اند.

مایکروسافت در سال 2019 سعی کرد تا از پردازنده های جدید در برخی از محصولات خود استفاده نماید که تا حدود بسیار زیادی ناموفق بود.

اما هنوز این امیدواری وجود دارد که با پیشرفت هایی که دیگر شرکت ها دارند، در آینده نزدیک شاهد رقابت بیشتر و بهتری میان اینتل و آن ها برای تولید و استفاده از پردازنده های مختلف باشیم.

 

گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل

گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل

اولین مورد طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی سرفیس برای عبور مایکروسافت از اینتل، استفاده از پردازنده رایزن سرفیس ادیشن در نسخه 15 اینچی سرفیس لپ تاپ 3 بود.

این پردازنده که با همکاری شرکت AMD و به صورت اختصاصی برای هماهنگی با طراحی محصولات مایکروسافت ساخته شده است، در محصول به کار رفته دچار ایراداتی در اجرای بازی ها و همچنین عدم نمایش درست ویدیو های 4K بود.

این موضوع باعث شد تا پردازنده مورد نظر نتواند باعث افزایش کیفیت و یا حتی حفظ کیفیت محصولات سرفیس شود و استقبال از این محصول را پایین آورد.

البته شرکت مایکروسافت برای از دست ندادن مشتریان خود این نسخه از سرفیس 3 را با یک پردازنده اینتل نیز در بازار عرضه نموده است تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز به یک کاربری بالا از آن استفاده نمایند.

آنچه که از مقایسه نسخه 15 اینچی و 13 اینچی سرفیس لپ تاپ 3 به دست می آید، نشان می دهد که عبارت گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل به خوبی در این باره به کار رفته است.

این عملکرد نشان می دهد که پردازنده های AMD برای رقابت با پردازنده های شرکت اینتل موفق نبوده اند که البته استفاده از پردازنده ی آیس لیک برای سرفیس لپ تاپ 3 که پیشرفت هایی چشمگیری در کارایی و مصرف باتری دارد می تواند بر این ماجرا صحه بگذارد.

 

خطری که اینتل را تهدید می کند

اینتل

استفاده مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده لپ تاپ در دنیا می تواند به عنوان یک تهدید جدی برای شرکت اینتل قلمداد شود.

سرفیس ها جز بهترین محصولات بازار هستند و زمانی که مایکروسافت به سمت استفاده از پردازنده های AMD برود یعنی اینکه مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان لپ تاپ ها، پردازنده های AMD را به عنوان بهترین پردازنده های دنیا انتخاب نموده است.

 

استفاده از پردازنده های اسنپدراگون در سرفیس پرو ایکس

اسنپدراگون

سرفیس پرو ایکس لپ تاپی سبک تر و باریک تر از سرفیس پرو 7 می باشد که به تنهایی توانسته است باعث شکست استفاده از پردازنده های اینتل در صنعت موبایل در یک دهه گذشته شود.

پردازنده 7 نانومتری SQ1 که به صورت اختصاصی و با همکاری شرکت کوالکام ساخته شده است، مبتنی بر ARM بوده و برای سرفیس پرو ایکس مورد استفاده قرار گرفته است تا مایکروسافت بتواند تجربه جدیدی در استفاده از پردازنده های غیر از اینتل داشته باشد.

این محصول به صورت همزمان توانسته است کارایی پردازنده های گرافیکی و مرکزی را بهبود ببخشد.

عملکرد بهتر تراشه جدید نسبت به تراشه 8cx که در محصولات قبلی به کار رفته بود، تلاش می کند تا کامپیوتر های جدید با شارژدهی بیشتر باتری و همچنین اتصال دائمی به شبکه اینترنت را برای کاربران ارائه نماید.

با توجه به مشخصاتی مانند اجرای همه نرم افزار ها، چند روز شارژدهی، سرعت بارگذاری بیشتر و همچنین اتصال دائمی به شبکه اینترنت LTE  برای سرفیس پرو ایکس با پردازنده جدید بیان شده بود، همه مشتریان انتظار داشتن و خریدن چنین محصولی را داشتند.

اما طبق بررسی های ما در نمایندگی مایکروسافت سرفیس ، سرفیس پرو ایکس با پردازنده جدید نشان داد که همچنان مشکلاتی مانند هماهنگی اپلیکیشن ها وجود دارد و فقط شاهد کاربری جذاب تر و بهتری در این محصول هستیم.

بر خلاف ادعاها، این محصول کارایی بالایی نداشته و حتی باتری آن نیز نمی تواند برای مدت ادعا شده شارژ دستگاه را نگه دارد.

به طور کلی می توان در بیان گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل برای این محصول نیز گفت که سخت افزار آن بسیار جلوتر از نرم افزار حرکت می کند.

 

امید به شدیدتر شدن رقابت در آینده

گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل

همین که شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ به سراغ پردازنده هایی غیر از اینتل رفته است نشان می دهد که می توان به آینده و رقابت بهتری که در این عرصه شکل خواهد گرفت، امیدوار بود.

اضافه شدن توسعه دهندگان جدید می تواند اپلیکیشن های مربوط به ARM و حتی کارایی کلی دستگاه و باتری آن را نیز بهبود ببخشند.

همچنین به زودی شاهد عرضه گسترده تراشه های مربوط به مودم های 5G خواهیم بود که این موضوع نیز می تواند باعث افزایش سرعت اتصال شود.

به همین دلیل می توان انتظار داشت در آینده این گذر ناموفق مایکروسافت از اینتل از بین رفته و شاهد رقابت شدیدتری در این عرصه باشیم.

البته توصیه می شود تا به واقعیت پیوستن این تصورات، از محصولات مایکروسافت که از پردازنده های اینتل بهره مند هستند استفاده نمایید که قطعا کارایی بالاتری دارند.

 

Rate this post

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس