سرفیس بوک 3

بالا رفتن قیمت لپ تاپ در این روز ها باعث شده است تا شاهد قیمت های نجومی در مورد برخی از مدل ها از جمله سرفیس بوک 3 که اخیراً توسط مایکروسافت رونمایی شده است باشیم.

در یک عبارت اگر بخواهیم این لپ تاپ را معرفی کنیم باید بگوییم که لپ تاپ جدید و پرچمدار شرکت مایکروسافت، از جدیدترین پردازنده های گرافیکی انویدیا بهره می برد و در کنار رم 32 گیگ به حافطه داخلی سریع و قوی SSD مجهز شده است.

در این مطلب در نمایندگی سرفیس در تهران ضمن بررسی مشخصات فنی این لپ تاپ به این موضوع نیز می پردازیم که ایا 65 میلیون برای سرفیس بوک 3 هزینه میکنید؟ و اینکه ارزش اقتصادی این محصول نسبت به دیگر برند های بازار چقدر است؟

 

بررسی اولیه طراحی و ظاهر سرفیس بوک 3

سرفیس بوک 3

هر چند از نظر پردازنده مرکزی با توجه به اینکه اپل در محصولات جدید خود از پردازنده های 45 واتی استفاده می کند، پردازنده های 15 واتی اینتل در ساختار محصولات سرفیس بوک نمی تواند پیشرفت حساب شود اما از نظر پردازنده های گرافیکی، شاهد تحول بزرگی در این محصولات هستیم.

البته فاصله میان تولید سرفیس بوک 2 و 3 به حدود دو سال رسید و انتظارات در زمان عرضه این لپ تاپ با توجه به فاصله ی زیادی که بین تولید آن با مدل قبلی بود، بالاتر است.

هر چند تغییرات ظاهری و طراحی بسیار زیادی را در این مصحول نسبت به ندل قبلی شاهد نیستیم اما این مدل می تواند از نظر پردازش گرافیکی تمامی نیاز های کاربران را با سرعت بالا برطرف نماید.

شرکت مایکروسافت این محصول خود را در دو اندازه 13.5 و 15 اینچی با طراحی جذاب و ضخامت عالی که هر مشتری را برای خرید ترغیب می کند وارد بازار نموده است.

به طور کلی البته تغییرات ظاهری زیادی در این لپ تاپ رخ نداده است اما از نظر سخت افزاری تغییرات قابل توجهی و مثبتی را شاهده هستیم.

 

بررسی پردازنده گرافیکی و مرکزی

سرفیس بوک 3

مایکروسافت این مدل از محصولات خود را به پردازنده نسل دهمی اینتل مجهز کرده است و برای آن ها کانفگی های مختلف در نظر گرفته تا کاربران با توجه به نیاز خود بتوانند یکی از مدل ها را خریداری نمایند.

کانفیگ پایه مدل 13.5 اینچ به پردازنده چهار هسته ای نسل دهم core i5 مجهز شده است و برای پردازنده مدل 15 اینچی نیز از چهار هسته نسل دهمی core i7 استفاده شده است.

در بخش پردازنده های گرافیکی نیز کانفیگ های مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدل 13.5 اینچی از سرفیس بوک 3 با پردازنده گرافیکی مجتمع lris Plus اینتل به بازار ارائه شده است.

برای مدل 15 اینچ نیز پردازنده گرافیکی GTX 1660Ti شرکت انویدیا استفاده شده است که البته باز هم یک گرافیک بالاتر به صورت مجزا و برای استفاده کاربر های تجاری قرار داده شده است.

طراحان و افرادی که به قدرت پردازش گرافیکی بالایی نیاز دارند می توانند در مدل 15 اینچی به سراغ پردازنده  Quadro RTX 3000 که جز جدیدترین پردازنده های شرکت انویدیا می باشد بروند.

هر چند امروزه گزینه های بهتری به عنوان لپ تاپ های مخصوص بازی وجود دارند اما مایکروسافت با برطر کردن برخی از مشکلات در سرفیس بوک 3 که در مدل قبلی و برای باتری این محصولات در هنگام بازی به وجود می آمد سعی کرده است تا این مدل را به لپ تاپ های مخصوص بازی با کیفیتی برساند.

البته پردازنده های پایه مدل 15 اینچی بازی های سرویس ایکس باکس گیم را با نرخ 60 فریم بر ثانیه و وضوح فول اچ دی اجرا می کنند.

 

بهره مندی از رم 32 گیگ و دیگر امکانات

سرفیس بوک 3

بیشترین میزان رم استفاده شده در کانفیگ های مختلف سرفیس بوک 3 به اندازه 32 گیک است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی مایکروسافت سرفیس این شرکت برای بالا بردن قدرت پردازشی این محصولات خود فقط به پردازنده های گرافیکی فکر نکرده است و بر روی رم دستگاه نیز مانور داده است.

میزان رم 32 گیگ برای زمانی که قصد ساختن و اجرای ماشین های مجازی بر روی دستگاه را دارید و یا اینکه با اپلیکیشن های سنگین و به روز کار می کنید می تواند تفاوت ها را رقم بزند و علاوه بر سرعت در اجرای همزمان، نرخ خروجی با سرعت بالاتری به شما بدهد.

از نظر حافظه داخلی نیز مایکروسافت با قرار دادن حافظه تا 2 ترابایت به صورت SSD عملکرد قابل توجهی داشته است.

برای درگاه های ارتباطی نیز خبری از درگاه تاندربولت 3 به دلایل امنیتی نیست و مایکروسافت از دو درگاه  USB-A، یک درگاه USB-C با پشتیبانی از  USB Power Delivery 3.0، یک کارت ‌خوان UHS- II SD  و همچنین یک درگاه  (Surface Connect)  در ساختار کانفیگ های مختلف این 13.5 و 15 اینچی دستگاه استفاده می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس