شارژر اصلی و اورجینال سرفیس

چرا باید از شارژر اصلی و اورجینال سرفیس استفاده کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از کاربران دستگاه های سرفیس مایکروسافت با آن مواجه هستند و در هنگام خراب شدن شارژر دستگاه به دنبال پیدا کردن دلیل مناسبی برای استفاده از شارژر های اصلی و اورجینال که قیمت بالاتری نیز آن هستند.

 

شارژر اصلی و اورجینال سرفیس یا شارژر های فیک؟

شارژر اصلی و اورجینال سرفیس

سرفیس ها به‌عنوان دستگاه های پیشرفته که امروزه همه جهان مجذوب امکانات و کیفیت بالای آن ها شده اند، قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده که همین قیمت در مورد همه لوازم و تجهیزات جانبی آنها مانند باتری دستگاه نیز صدق می کند.

باتری سرفیس شرایط نگهداری خاصی باید قرار بگیرد و باید برای بهبود عملکرد آن و راندمان و کارایی که دارد نکاتی را رعایت کنیم که در در این مورد در مقالات قبلی در نمایندگی سرفیس توضیحاتی را ارائه کردیم.

زمانی که نکات مورد نظر به خوبی بر روی دستگاه رعایت نشود باتری سرفیس دچار مشکل شده و مجبور می شویم که شارژر دستگاه را تعویض نماییم.

مانند همه تجهیزات سخت افزاری برای شارژر سرفیس نیز مدل های فیک و غیر اصل به‌خصوص در بازار داخلی کشورمان به وضوح پیدا می شود.

با توجه به بالا بودن قیمت و لوازم جانبی آنها از جمله شارژر سرفیس، بسیاری از کاربران به دلیل قیمت پایین تر لوازم و تجهیزات فیک به سمت این مدلها رفته و از آنها برای دستگاه خود استفاده می کنند.

در نگاه اول شارژر فیک از نظر اقتصادی برای شما هزینه کمتری را دربرداشته همین موضوع می‌تواند آن را به عنوان یک گزینه جذاب مطرح نماید.

اما استفاده از شارژر اصل و اورجینال سرفیس هزینه بالاتری را خواهد داشت که این موضوع نگرانی هایی را برای کاربران ایجاد می کند و ممکن است آن ها را از خرید منصرف نماید.

 

اما چرا باید از شارژر اصل و اورجینال در ساختار دستگاه خود استفاده نمایید؟

شارژر اصلی و اورجینال سرفیس
شارژر اصلی و اورجینال سرفیس

استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی اصل هر چند ممکن است در برخی از موارد قیمت بالاتری را به دنبال داشته باشد اما باعث حفظ کارایی و راندمان دستگاه در طول عمر مفید آن خواهد شد.

استفاده از شارژر فیک و غیر اصل در چند روز ابتدایی ممکن است مشکلاتی را برای دستگاه به وجود نمی آورد اما بعد از مدتی باعث خراب شدن دستگاه و کاهش راندمان باتری و منبع تغذیه آن در طول عمر مفیدی که برایش تعیین شده است می شوند.

نمایندگی مایکروسافت سرفیس با توجه به دغدغه هایی که برای تامین شارژر اصل و اورجینال سرفیس در ایران وجود داشت، تمامی لوازم جانبی این محصولات از جمله شارژر آنها را با قیمت بسیار مناسب به صورت کاملا اورجینال در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

معایب استفاده از شارژر فیک و غیر اصل

شارژر اصلی و اورجینال سرفیس
شارژر اصلی و اورجینال سرفیس

همانطور که گفتیم استفاده از شارژر های اصلی باعث می‌شود تا راندمان و شارژدهی دستگاه به صورت کاملا صحیح و درست و مطابق با کارایی اولیه که از دستگاه انتظار داریم انجام شود.

اما استفاده از تجهیزات غیر اصل و فیک مانند شارژر غیر اصلی علاوه بر کاهش راندمان و کارایی دستگاه در شارژدهی به دیگر قسمتهای دستگاه مانند منبع تغذیه و باتری دستگاه صدماتی را وارد می نماید.

به طور کلی وظیفه اصلی شارژر ها در لوازم مختلف از جمله لپ تاپ کردن برق ورودی یا همان برق شهری و تبدیل آن به ولتاژ قابل قبول برای لپ تاپ و سیستم شما می باشد.

در باتری های اصلی و اورجینال این کار به درستی انجام می شود اما مشکل اصلی زمانی که شما از باتری فیک برای دستگاه خود استفاده می کنید.

به گزارش نمایندگی تعمیرات سرفیس زمانی که این عملیات به درستی انجام نمی شود علاوه بر اینکه راندمان و کارایی شارژر بر روی دستگاه شما کاهش پیدا می‌کند شاهد خراب شدن قسمت های دیگری مانند منبع تغذیه و باتری دستگاه نیز هستیم.

این یعنی شما در گام اول هزینه کمتری برای شارژر غیر اصلی پرداخت کرده اما مجبورید برای تعمیر باتری و یا منبع تغذیه دچار آسیب بسیار جدی شده است هزینه‌های بسیار بالاتری را پرداخت نمایید.

پس بطور کلی می توانیم بگویم که استفاده از شارژر اصل و اورجینال که توسط نمایندگی سرفیس تأمین می شود می تواند تضمین کننده سلامت دستگاه و همچنین مدیریت بهتر هزینه های ما باشد.

این در حالی است که به هیچ وجه از نظر اقتصادی یک شارژر فیک و غیر اصل نمی تواند گزینه مناسبی برای دستگاه های گران قیمت سرفیس در نظر گرفته شود

5/5 - (1 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس