باد کردن باتری سرفیس

باد کردن باتری سرفیس ها یکی از موضوعاتی است که اغلب کاربران با آن رو به رو هستند و این موضوع می تواند مشکلاتی را برای آن ها به وجود بیاورد.

باد کردن باتری این دستگاه به کارکرد بسیار عالی مشهود هستند و در واقع یکی از نقاط قوت سرفیس های مایکروسافت به شمار می آیند می تواند به دلایل مختلفی رخ داده و البته فشار مشکلاتی را برای دیگر قسمت های دستگاه نیز به وجود بیاورد.

پس رعایت دقیق اصول نگهداری از باتری های سرفیس باید همواره مد نظر قرار بگیرد تا این دستگاه ها کمترین آسیب را از این نقطه ببینند.

ما در این مطلب در نمایندگی سرفیس قصد داریم عوامل موثر در باد کردن باتری سرفیس را مورد بررسی قرار دهیم.

عوامل موثر در باد کردن باتری سرفیس

باد کردن باتری سرفیس

دستگاه ها و لوازم دیجیتال که از طریق باتری عملکرد های مختلفی را ارائه می دهند همواره در معرض خراب شدن باتری به دلایل مختلف هستند.

هر کدام از این دستگاه ها دارای اصول خاصی برای نگهداری و مراقبت از باتری هستند که می تواند در سالم ماندن باتری و افزایش طول عمر آن بسیار تاثیر گذار باشد.

سرفیس ها به دلیل ساختار خاصی که دارند و می توان از آن ها به عنوان یک دستگاه دو در یک استفاده نمود، باتری بسیار قوی دارند که البته بر روی دستگاه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و تا حد امکان باید از خراب شدن آن جلوگیری نمود.

با توجه به اینکه سرفیس ها در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند عوامل بسیار زیادی می تواند در باد کردن باتری آن ها و از کار افتادن آن تاثیرگذار باشد.

در ادامه در نمایندگی سرفیس به بررسی هر کدام از این عوامل و میزان نقش آن ها در عملکرد و باد کردن باتری سرفیس را مورد بررسی قرار می دهیم.

شارژ و دشارژ باتری

یکی از عواملی که می تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در باد کردن باتری سرفیس ها و از کار افتادن آن شود، بیش از حد در شارژ ماندن دستگاه می باشد.

زمانی که باتری های سرفیس به حد انتهایی خود یعنی 100 درصد برای شارژ می رسند، باتری آن ها از مدار خارج می شود اما ادامه شارژ دستگاه می تواند باعث داغ شدن آن و در برخی از موارد دشارژ باتری شود.

این کار می تواند باعث خرابی باتری شده و در صورت تکرار می تواند عامل مهمی برای باد کردن آن باشد.

باتری سرفیس ها از نوع لیتیوم با ظرفیت های مختلف بوده و همین امر می تواند بر روی کاهش ظرفیت دستگاه و عملکرد نادرست آن تاثیر بگذارد.

استفاده از شارژر نامناسب و غیر اورجینال

باد کردن باتری سرفیس

یکی دیگر از عوامل مهم در باد کردن باتری دستگاه های سرفیس به استفاده از شارژر های نامناسب و غیر اورجینال بر روی دستگاه می باشد.

شارژر به عنوان اصلی ترین ابزار در شارژ دستگاه می تواند نقش مهمی در سلامت باتری داشته باشد.

زمانی که شارژر دستگاه به دلایل مختلف دچار مشکل شده و یا در رخی از موارد آن را با یک شارژر غیر اصلی تعویض نماییم، به دلیل عدم مناسب بودن آمپر خروجی برای باتری سرفیس، شاهد کاهش عملکرد دستگاه خواهیم بود.

این کاهش عملکرد می تواند در خراب شدن باتری نقش مهمی داشته و پس از مدتی باعث باد کردن آن شود.

دیگر عوامل موثر در باد کردن باتری سرفیس

باد کردن باتری سرفیس

یکی از عوامل مهم دیگر در خراب شدن و باد کردن باتری در این دستگاه می تواند ضربه خوردن به باتری باشد.

این کار می تواند باعث آسیب دیدن باتری دستگاه و همچنین کاهش کارایی آن و در نتیجه باد کردن باتری شود.

البته باد کردن باتری سرفیس ها می تواند یک دلیل عادی و معمولی نیز یعنی به پایان رسیدن طول عمر باتری داشته باشد.

هر کدام از باتری سرفیس ها یک طول عمر خاصی دارند و به صورت عادی چند سال بعد با عملکرد های مختلف به پایان عمر خود می رسند و باید برای تعویض آن ها با باتری های اصلی و اورجینال اقدام نمود.

باد کردن باتری چه مشکلاتی را برای سرفیس ها به همراه دارد؟

باد کردن باتری سرفیس

از مهم ترین تاثیرات خراب شدن و باد کردن باتری دستگاه سرفیس می توان به فشار بر روی قسمت هایی مانند تاچ و ال سی دی دستگاه، و خراب شدن و شگستگی قاب یا تاثیرات منفی بر روی مادربرد دستگاه اشاره نمود.

این تاثیرات منفی تا جایی می تواند ادامه داشته باشد که باعث شکسته شدن تاچ و ال سی دی دستگاه شود.

علاوه بر این قسمت های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه نیز می توانند به همین دلیل دچار آسیب و خرابی های جزئی و کلی شوند که می تواند هزینه های بسیار زیادی را به افراد تحمیل نماید.

پس اگر از باتری سرفیس ها درست و اصولی مراقبت نماییم، می توانیم باعث کاهش هزینه های جانبی تعمیرات و خرابی دستگاه شویم.

در صورتی که باتری دستگاه شما دچار خرابی شده و یا قصد تعویض آن با یک باتری اصلی را دارید می توانید از خدمات ویژه ی این مرکز استفاده نمایید.

علاوه بر این تعمیرات قسمت های خراب شده به دلیل باتری باد کرده نیز با به روز ترین تجهیزات و ابزار در سریعترین زمان توسط بهترین کادر تعمیرات انجام می گیرد.

چگونه سلامت باتری سرفیس مایکروسافت و سایر رایانه های شخصی ویندوز 10 را بررسی کنیم؟

عمر باتری یک موضوع مهم برای بسیاری از رایانه های شخصی است، به خصوص در موارد استفاده طولانی مدت و موارد پردازشی و تخصصی. کاربران باید کامپیوترهای قابل حمل خود را سریع، سبک و به اندازه کافی قدرتمند در باتری بیابند. تا در تمام طول روز از شارژر بی نیاز باشند. برای مثال، جدیدترین پردازنده‌های اینتل روی بهبود استفاده از باتری کار می‌کنند و مایکروسافت برای صرفه‌جویی بیشتر در عمر باتری رایانه‌های شخصی به سمت ARM حرکت می‌کند . علاوه بر این، مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی افزودن Power Plans به ویندوز است تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را تغییر دهند.

اگر به اندازه ای که فکر می کنید باتری مصرف نمی کنید، گزارش باتری روی رایانه شخصی شما می تواند تعیین کننده باشد. این یک گزارش تولید شده از سیستم است که سلامت باتری، میزان دشارژ و سایر آمارها را نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند بفهمید باتری شما در حال حاضر چقدر بد یا خوب است.

بررسی سلامت باتری در ویندوز 10

  • Command Prompt را با کلیک راست بر روی دکمه Start و اجرای آن به عنوان admin باز کنید.
  • دستور زیر را کپی کرده
  • powercfg /batteryreport /output “C:\battery_report.html
  • توجه داشته باشید که بخش درایو را به دلخواه خود میتوانید انتخاب کنید.
  • بنابراین اگر می خواهید آن را ذخیره کنید، یک پوشه گزارش باتری که مشخص کرده اید را ذخیره کنید.
  •  در اسناد، می توانید به راحتی آن را به C:\username\documents\mybatteryreports\battery_report01/09/17
  • برای برچسب زدن آسان تغییر دهید.
  • با این کار یک فایل HTML با نام مشخص شده در محل لحاظ می شود.
  • فایل را در محل مشخص شده باز کنید. باید در مدیریت فایل HTML پیش‌فرض شما باز شود، اغلب مرورگر پیش‌فرض شما مانند مایکروسافت اج، فایرفاکس، گوگل کروم است.
  •  در این قسمت میتوانید گزارش صحت و سلامت باتری سرفیس خود را مشاهده کنید

تعمیر باتری باد کرده مایکروسافت سرفیس

یکی از مشکلات و ضعف های مایکروسافت سرفیس در رابطه با باتری های این دستگاه است. در نسخه های سرفیس پرو و سرفیس بوک بسیار شاهد این هستیم که باتری دستگاه بعد از مدتی باد می کند.

کاربران اینگونه ابراز می کنند که تاچ و ال سی دی آن ها باز شده و چسب آن کارایی سابق را ندارد. بسیاری از آن ها متوجه باد کردن باتری ودلیل باز شدن پنل ال سی دی نیستند.

چرا باتری سرفیس باد می کند؟

باد کردن باتری سرفیس دلایل خاص خود را دارد. مهمترین مساله در رابطه با  این مشکل نوع باتری است. باتری های استفاده شده در مایکروسافت سرفیس از نوع لیتیوم هستند.

البته لیتیوم بودن باتری ها دلیل بر خرابی و یا بد بودن آن ها نیست. همان طور که میدانید دستگاه های سرفیس بسیار ظریف هستند و ضخامت بسیار پایینی هم دارند. این ظرافت خود دلیل بر بروز مشکلات است چرا که تهویه دستگاه به سختی انجام می شود و فن و هیت سینک استفاده شده در این مدل ها تنها قادر به خنک کردن تراشه ها و قطعات سخت افزاری است. هر چند سرفیس یک پد مسی هم روی باتری سرفیس قرار داده تا به نوعی حرارت ایجاد شده از باتری را دفع کند. اما این به تنهایی کافی نیست و حرارت بالا به این سادگی ها دفع نمی شود. به مرور زمان و معمولا بعد از 3 یا 4 سال این اتفاق رخ می دهد و سلول های باتری لیتیومی شروع به باد کردن می کنند. از بین رفتن کیفیت و کارایی سلول ها باعث گسسته شدن آن ها و در نتیجه باد کردن باتری سرفیس می شود. شاید در مرحله اول باتری کارایی نسبی خود را نیز حفظ کند اما به مرور زمان در حین کار خاموش شده و یا شارژ آن در حالت خاموش نیز تخلیه شود.

باتری کدام مدل و سری از سرفیس ها باد می کند؟

این مشکل برای بیشتر مدل های مایکروسافت سرفیس گزارش شده اما طبف آخرین امار سری سرفیس پرو با 52 درصد بیشترین درصد خرابی و بعد سری سرفیس بوک با 45 درصد بالاترین آمار خرابی و باد کردن باتری را دارند.3 درصد باقی مانده نیز مربوط به سرفیس لپ تاپ است.

اما شاید برای شما سوال باشد که کدام مدل ها درصد خرابی بیشتری دارند.سرفیس پرو 4 بالاترین امار خرابی باتری را به خود اختصاص داده و بعد از آن سرفیس بوک 1 پرچمدار خرابی باتری است. مدل های دیگر هم در رده های بعدی قرار دارند اما این دو نسخه بیشتر درگیر خرابی و باد کردن باتری میشوند.

آیا باد کردن باتری سرفیس با سایر قطعات آسیب میزند؟

قطعا این موضوع بسیار خطرناک است. این نه تنها به خود باتری آسیب میزند بلکه به تاچ و ال سی دی و مادربرد هم فشار میاورد. باد کردن باتری سرفیس ممکن است هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند.بارها دیده شده که کاربران به موقع جهت تعمیر و یا تعویض باتری خود اقدام نکرده اند و فشار بیش از حد باتری باعث خرابی تاچ و یا ال سی دی شده است.

این موضوع در رابطه با سایر قطعات مثل مادربرد، فن و هیت سینک نیز صدق می کند. حتی در مواردی دیده شده که باتری به حدی باد کرده و تحت فشار بوده که متاسفانه منفجر شده و بسیاری از قطعات را تحت تاثیر قرار داده است.

به همین دلیل بهتر است در صورت مشاهده این موضوع و باد کردن باتری سریعا به نمایندگی مایکروسافت سرفیس مراجعه نمایید تا آن را برای شما تعویض نمایند.

 هزینه تعویض باتری سرفیس چقدر است؟

قیمت باتری برای مدل های مختلف سرفیس متفاوت است. کیفیت و اصلی بودن باتری نیز مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. شاید شما باتری های کپی و غیر اصل را بتوانید حتی با یک سوم قیمت باتری اصلی تهیه کنید. اما هم عمر این باتری ها کوتاه است و هم میزان شارژی که نگه میدارد قابل قبول نیست. پس بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی سرفیس و یا تماس با کارشناسان متخصص است تا هزینه و مبلغ باتری اصلی را جویا شوید و در رابطه با تعویض باتری سرفیس اقدامات لازم را انجام دهید.

3.2/5 - (14 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس