قلم سرفیس

قلم سرفیس به عنوان یکی از لوازم جانبی های لپ تاپ های سرفیس می تواند امکانات بسیار جذابی را در اختیار شما قرار دهد.

در این مطلب در نمایندگی مایکروسافت ابتدا به بررسی امکانات و مشخصات این قلم ها که با نام Surface pen نیز شناخته می شوند، می پردازیم و در ادامه از نظر اقتصادی این لوازم جانبی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مشخصات قلم سرفیس

قلم سرفیس

Surface pen را می توانید از روش های مختلفی که وجود دارد به این دستگاه وصل نموده و از امکانات آن استفاده کنید.

مایکروسافت برای استفاده از صفحه لمسی سرفیس های خود از قلم استفاده می کند و در هر مدل جدید که تولید می شود سعی کرده است تا باگ های قبلی را برطرف نموده و نرخ تاخیر آن را کاهش دهد.

برای تنظیم کردن Surface pen نیز لازم است تا اپلیکیشن مخصوص و رسمی ویندوز 10 را نصب نموده و به قسمت قلم رفته تا تنظیمات دلخواه خود برای یک بار کلیک کردن، دوبار کلیک کردن و … را اجرا کنید.

قلم سرفیس به واسطه مشخصاتی که دارد، امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از مهم ترین این امکانات توانایی تشخیص دست خط و فشار وارد شده بر روی قلم است.

برای کار هایی مثل طراحی گرافیکی و خطاطی، استفاده از این قلم ها می تواند با توجه به همین ویژگی بسیار مفید و کاربردی باشد و با توجه به میزان فشاری که کاربر به آن وارد می کند، ضخامت خط تشخیص داده شود.

این قابلیت زمانی که در ویندوز 10 فعال می شود و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند که کیبورد مجازی با استفاده از قلم، فعال شده باشد.

البته نکته منفی در این باره عدم پشتیبانی این قابلیت Surface pen از زبان فارسی است که می تواند کاربران فارسی زبان را از انجام این کار بی بهره سازد.

 

با قلم سرفیس به راحتی اسکرین شات بگیرید

قلم سرفیس

یکی دیگر از قابلیت های ویژه ای که در Surface pen قرار داده شده است، توانایی گرفتن عکس از صفحه نمایشگر سرفیس است.

اسکرین شات در برخی از موارد بهترین و سریع ترین راه برای ذخیره اطلاعات مورد نظر در هر صفحه می باشد.

زمانی که با قلم های سرفیس کار می کنید، اگر دوبار پشت سر هم دکمه قلم را فشار دهید، از صفحه مورد نظر عکس یا اسکرین شات گرفته می شود و این تصویر در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شود.

در کنار این قابلیت شما می توانید هر زمانی که به یادداشت برداری نیاز داشتید به راحتی دکمه بالای قلم را نگه دارید و این  کا را در صفحه مخصوص انجام دهید.

این موضوع زمانی جالب تر نیز می شود که بدانید در هنگام اسلیپ بودن دستگاه نیز این قابلیت کارایی خود را دارد.

همچنین در صورتی که دستیار هوشمند سرفیس را غیر فعال کرده باشید، می توانید دکمه بالای قلم را فشار داده و نگه دارید تا این قابلیت روشن و فعال شود.

 

قلم های سرفیس را به راحتی تعمیر کنید

قبلاً و در زمان عرضه سرفیس پرو 2 و 3 اگر قلم شما خراب می شد، مجبور بودید آن را تعویض نمایید و این یعنی هزینه بالایی باید برای این کار پرداخت می کردید.

شرکت مایکروسافت برای برطرف کردن این مشکل، سعی کرده است تا قابلیت تعمیر را در قلم های سرفیس قرار دهد.

به همین دلیل امروزه در قلم هایی که تولید شده است می توانید به راحتی نوک قلم را تعویض نموده و از نوک های مناسب با کار خود یا سلیقه خود استفاده نمایید.

نمایندگی مایکروسافت سرفیس نیز با استفاده از تجهیزات کاملاً به روز و پیشرفته تمامی مدل های مختلف قلم سرفیس را تعمیر می کند.

قلم سرفیس

آیا قلم 3.5 میلیونی سرفیس ارزش خرید دارد؟

اگر به عنوان طراح گرافیکی یا استفاده از طرح های مختلف هنری بر روی سرفیس خود کار می کنید، حتما بهتر است از قابلیت های مختلفی که قلم این دستگاه در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید تا سرعت و عملکرد بهتری داشته باشید.

بررسی های بخش تعمیرات سرفیس نشان میدهد سرفیس پن در بازار امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت مدل های مختلف سرفیس دارای قیمت تقریبی 3.5 میلیون تومان است.

این قیمت نه تنها برای افراد متوسط جامعه بلکه برای افراد با سطح درآمد بالای جامعه نیز اندکی غیر قابل قبول است.

البته زمانی که به امکانات این قلم و کارایی بسیار بالای آن در استفاده سریع تر و بهتر از سرفیس ها نگاهی بیاندازید قطعا متوجه ارزش اقتصادی آن خواهید شد.

به طور کلی با توجه به امکاناتی که قلم سرفیس قرار داده شده است، می توان ارزش اقتصادی بالایی برای مهندسی ساخت آن و سرعت و قابلیت های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می دهد، قائل شد و از آن به عنوان یکی از لوازم جانبی های گاربردی و با ارزش سرفیس یاد نمود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس