نقد و بررسی تخصصی surface duo

هر چند نقد های بسیاری زیادی در از نظر فنی و امکانات به surface duo توسط مجلات معتبری که هر ساله به بررسی گوشی های مختلف هوشمند می پردازند، وارد شده است اما می توان گفت این گوشی از نظر طراحی و بدنه بسیار بی نظیر است و قطعا در همان نگاه اول شما را برای خرید ترغیب می‌کند.

surface duo در واقع یک گوشی هوشمند یا تبلت مایکروسافت است که در این مطلب قصد داریم از نظر ظاهری و امکانات قرار داده شده بر روی آن همه قسمت های دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی بدنه و طراحی دستگاه

یکی از عبارت هایی که در مورد این گوشی در مجلات معتبر خواندیم “طراحی های خلاقانه بی نظیر در کنار کیفیت و امکانات ضعیف” بود که در واقع نشان می دهد این محصول از نظر طراحی امتیاز بالایی را در میان مخاطبان و همچنین صاحب نظران به خود اختصاص داده است.

در طراحی سرفیس دوئو هم در قاب پشتی و هم در قاب جلویی از شیشه استفاده شده است و برای اینکه مقاومت این شیشه بالا برود، از محافظ نمایشگر گوریلاگلس 5 استفاده شده است تا بتواند در مقابل ضربه و عوامل بیرونی جلوی خراب شدن دستگاه را بگیرد.

نقد و بررسی تخصصی surface duo

البته شیشه به کار برده شده در بدنه دستگاه باعث چند برابر شدن جذابیت طراحی دستگاه شده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی سرفیس این گوشی که از طریق لولاهای قرار گرفته در ساختار آن می تواند باز و بسته شود، به وزنی حدود 250 گرم رسیده است که برای این فناوری و تکنولوژی بسیار عالی به نظر می رسد.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند، ضخامت بسیار کم گوشی سرفیس دوئو باعث شده است تا شاهد ضعف در برخی از قسمت ها مانند دوربین دستگاه از نظر کیفیتی باشیم.

هر چند این ضخامت کم باعث خوش دست تر شدن گوشی و جذابیت بیشتر آن در نزد کاربران شده است.

بر روی بدنه این گوشی یک شیار برای قرار دادن سیم کارت ایجاد شده است و شیار های مجزایی برای اضافه کردن کارت حافظه و دیگر موارد وجود ندارد.

بررسی نمایشگر دوگانه

بسیاری از کارشناسانی که در زمینه تجهیزات دیجیتالی صاحب نظر هستند، دنیای آینده تکنولوژی را متعلق به محصولاتی با نمایشگر دو گانه می دانند.

مایکروسافت نیز به خوبی این موضوع را درک کرده و در ساخت surface duo از دو نمایشگر مجزا بهره برده است.

کاربران می توانند به دلخواه خود در هر زمانی نمایشگر دوم دستگاه را فعال نمایند.

زمانی که از نمایشگر تکی دستگاه و نمایشگر اصلی آن استفاده نمایید، اندازه 5.6 اینچی را تجربه خواهید کرد.

در حالی که اگر بخواهید نمایشگر دو گانه دستگاه را نیز راه اندازی کنید، می توانید یک نمایشگر 8.1 اینچی بر روی دستگاه خود داشته باشید.

این نمایشگر از نوع AMOLED خازنی لمسی است که می تواند کیفیت بسیار بالایی در نمایش تصاویر را به شما ارائه دهد.

در زمانی که از قلم سرفیس بر روی آن استفاده می کنید، می توانید به راحتی از امکانات مختلف دستگاه با کاربری بالا بهره ببرید.

پردازنده و میزان رم surface duo

نقد و بررسی تخصصی surface duo

برای اینکه گوشی سرفیس دوئو مایکروسافت بتواند با قدرت و سرعت بالایی همه دستورالعمل های مورد نظر کاربران را بر روی گوشی اجرا نماید، از پردازنده قوی و فوق العاده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 885 استفاده شده است.

این پردازنده هفت نانومتری که از هشت هسته تشکیل شده است می تواند در کنار پردازنده گرافیکی دستگاه یعنی Adreno 640 همه نیاز های کاربران برای لذت بردن از گوشی هوشمند خود در حین اجرای برنامه های مختلف با سرعت بالا و به صورت همزمان را برطرف نماید.

برای اینکه راندمان کاری surface duo بالا برود و بتوانید دستورالعمل های مختلف را از طریق نمایشگر لمسی با سرعت بالایی اجرا نمایید، از رم 6 گیگ در ساختار این گوشی استفاده شده است.

اگر قصد دارید از حافظه دستگاه خود برای ذخیره تعداد زیادی فایل و یا فیلم های آموزشی استفاده نمایید، باید به سراغ مدلی با 256 گیگ حافظه داخلی بروید.

در غیر این صورت همان مدل پایه ای با 128 گیگ نیز می تواند به خوبی پاسخگوی همه نیاز های شما باشد.

بررسی های نمایندگی تعمیر سرفیس نشان میدهد باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3577 میلی آمپر ساعت بر روی سرفیس دوئو قرار گرفته است که می تواند به واسطه شارژ سریع 18 واتی در مدت زمان کمی شارژ شده و البته دوام و کارایی بالایی داشته باشد.

surface duo از USB Type-C در ساختار خود برای شارژ شدن دستگاه استفاده می کند و حسگر اثر انگشت و دیگر موارد نیز بر روی آن قرار داده شده است.

برای اینکه بتوانید از اینترنت سیم کارت خود بر روی سرفیس دوئو بهره مند شوید، این گوشی هوشمند به نسل چهارم اینترنت همراه یعنی 4G مجزه شده است.

همچنین گوشی هوشمند مایکرسافت می تواند قابلیت اتصال به هات اسپات و انتقال فایل از طریق بلوتوث را داشته باشد.

بررسی تخصصی دوربین surface duo

نقد و بررسی تخصصی surface duo

شاید یکی از نقاط ضعف اصلی مایکروسافت در ساخت این محصول را بتوان استفاده از دوربین 11 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین گوشی های دیگر برند های مطرح در بازار دانست.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسیاری از کارشناسان عقیده دارند، دوربین 11 مگاپیکسلی که در این گوشی قرار داده شده است و از نظر عکس گرفتن و ثبت تصاویر کیفیت بالایی ندارد و نویز هایی در آن مشاهده می شود، حاصل ضخامت بسیار کم بدنه است که توجه مایکروسافت را از کیفیت دوربین گرفته است.

برای دوربین اصلی این گوشی خوش دست و با طراحی شیک از لنز 11 مگاپیکسلی استفاده شده است.

این لنز از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره مند است که امکاناتی مانند لرزشگیر اپتیکال نیز بر روی آن قرار داده شده است تا در هنگام فیلمبرداری بتوانید از این نقص که در دوربین های قدیمی باعث کاهش کیفیت تصاویر می شد، جلوگیری نمایید.

برای دوریین سلفی نیز کاربران باید به سراغ همان دوربین پشتی و اصلی دستگاه بروند و تصاویر را به وسیله آن ذخیره کنند.

دوربین اصلی و سلفی این گوشی قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K را دارد که هم کیفیت و هم حجم بالاتری نسبت به فرمت های قبلی در گوشی های امروزی دارد.

به طور کلی می توان surface duo را یک گوشی با طراحی خلاقانه و ضعف در برخی از امکانات مانند دوربین در مقایسه با رقبای بازار دانست که البته با این همه قابلیت می توان از آن چشم پوشی نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس