تعمیر فن مایکروسافت سرفیس

مایکروسافت سرفیس به عنوان یکی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های محبوب با سخت‌افزار قوی و طراحی زیبا شناخته می‌شود. اما، همانطور که در هر دستگاه الکترونیکی دیگری، مشکلات فنی نیز در سرفیس ممکن است پیش بیاید. در این مقاله، به عنوان یک راهنمای جامع، به ایرادات متداول فن در مایکروسافت سرفیس، دلایل بروز مشکلات، راهکارهای پیشگیری، هزینه‌ها و نقش هیت‌سینک در خنک کردن تراشه‌ها همچنین مبحث تعویض و تعمیر فن مایکروسافت سرفیس پرداخته خواهد شد.

تعمیر فن مایکروسافت سرفیس

تماس مستقیم با نمایندگی سرفیس

ایرادات متداول فن در مایکروسافت سرفیس

سر و صدای فن سرفیس

یکی از ایرادات متداول فن در مایکروسافت سرفیس، تولید صداهای ناخوشایند از سوی فن است. این مشکل ممکن است به علت استفاده طولانی یا آلودگی فن ایجاد شود. احتمال اینکه جسم خارجی داخل فن گیر کرده باشد وجود دارد. همینطور احتمالا شکستن پره های فن و یا خرابی و فرسودگی موتور فن نیز محتمل است.

قطع و وصل شدن مکرر

فن ممکن است به صورت مکرر روشن و خاموش شود، که این ممکن است به علت نقص در سیستم حرارتی یا مشکلات سخت‌افزاری باشد.در بعضی مواقع ممکن است اختلال در کنترلر فن باشد. معیوب بودن خود فن و یا عدم کارکرد صحیح فن کنترلر باعث میشود که شاهد روشن و خاموش شدن فن به صورت غیر طبیعی باشیم. فن سرفیس به صورت هوشمند کار میکند و به میزان بالا رفتن حرارت ، کنترلر به فن دستور میدهد که با دور بالاتر کار کند. زمانی هم که حرارت تعدیل میشود و پایین میاید شاید نیازی به کارکرد فن نباشد. اما قطه و وصل مکرر فن به صورت غیر طبیعی نشان از بروز خطا میدهد.در این حالت احتمالا مجبور به تعویض و یا تعمیر فن مایکروسافت سرفیس خواهید شد.

کاهش عملکرد

گرمای زیاد و نقص در فن می‌تواند منجر به کاهش عملکرد دستگاه شود.اگر فن به درستی نتواند چرخش خود را انجام دهد احتمالا قادر به دفع حرارت نخواهد بود.به مرور زمان کارکرد و عملکرد فن کاهش میابد و دور چرخش در دقیقه فن به درستی انجام نخواهد شد. این مشکل باعث بالا رفتن حرارت سرفیس خواهد شد.

گرمای زیاد و تعمیر فن سرفیس

اگر فن به درستی کار نکند، می‌تواند منجر به گرمای زیاد دستگاه شود که این موضوع می‌تواند باعث کاهش عمر مفید تراشه‌ها شود. اگر فرایند تهویه گرما به درستی انجام نشود باعث میشود سرفیس شما دچار مشکلات متعددی شود.

علت آسیب دیدن فن مایکروسافت سرفیس

آلودگی و گرد و خاک

ذرات گرد و غبار می‌توانند به فن نفوذ کرده و آن را مسدود کنند.به مرور زمان گرد و غبار ممکن است وارد فن شود و کارکرد آن را مختل سازد. و باید برای رفع این مشکل اقدام به سرویس های دوره ای نمایید. بخصوص اگر مایکروسافت سرفیس شما قدیمی است.اگر میخواهید دچار تعمیر فن سرفیس نشوید دستگاه خود را در محیط های پر گرد وخاک استفاده نکنید.

استفاده طولانی علت خرابی فن سرفیس

استفاده مداوم از سرفیس بدون استراحت ممکن است باعث گرم شدن زیاد و خستگی فن شود.اگر از آن دسته افرادی هستید که کارکرد شما با دستگاه بالا است و فرصت استراحت به سرفیس خود نمیدهید باید مراقب فن دستگاه خود باشید.کارکرد بالا باعث بروز ایراداتی در فن خواهد شد و عمر مفید فن سرفیس را کاهش خواهد داد.

نقص در سیستم حرارتی

اگر اجزای سیستم حرارتی دچار نقص شوند، انتقال حرارت به فن به درستی انجام نمی‌شود.سیستم حرارتی یا همان اصطلاحا کولینگ شامل فن و هیت سینک میشود. این دو قطعه مکمل همدیگر هستند.اگر هر کدام از آنها درست وظیفه خود را انجام ندهند دچار مشکل خواهند شد. و منجر به تعمیر فن مایکروسافت سرفیس خواهید شد.

تعمیر فن سرفیس

چطور از خرابی فن سرفیس جلوگیری کنیم

سرویس منظم و تعمیر فن مایکروسافت سرفیس

نگهداری فن در شرایط تمیز و خالی از گرد و غبار می‌تواند از بروز مشکلات و تعویض فن مایکروسافت سرفیس جلوگیری کند.همینطور میتوانید با بهره بردن از سرویس های دوره ای عمر بلند مدت فن دستگاه خود را افزاریش دهید.

به سرفیس خود فشار نیاورید

استفاده متعادل و استراحت منظم از دستگاه می‌تواند از گرمای زیاد و فرسودگی فن جلوگیری کند.اصولا دستگاه های مایکروسافت سرفیس بسیار ظریف هستند و فشار بیش از حد و کارکرد بالا میتواند به قطعات داخلی مثل فن آسیب بزند.

سرویس های دوره ای

اگر از دستگاه های قدیمی سرفیس با عمر بالا استفاده میکنید پیشنهاد میشود جهت سرویس قطعات داخلی خود حداقل سالی یکبار به نمایندگی مرکزی سرفیس مراجعه نمایید. این کار از تعمیر فن سرفیس جلوگیری میکند.

هزینه تعویض و تعمیر فن مایکروسافت سرفیس

هزینه تعمیر یا تعویض فن در Microsoft سرفیس معمولاً به میزان خطا و شرایط دستگاه و مدل سرفیس بستگی دارد. در بسیاری از مدل های سرفیس فن و هیت سینک به صورت یکجا و با هم تعویض میشوند. اگر کارشناسان بتوانند فن آسیب دیده را تعمیر کنند احتمالا هزینه شما زیاد نخواهد بود. اما اگر فن و یا هیت سینک مایکروسافت سرفیس شما آسیب جدی دیده باشد و کارشناسان و متخصصان قادر به تعمیر آن نباشند باید اقدام به تعویض فن سرفیس نمایید.معمولا تعویض فن سرفیس برای شما هزینه بر خواهد بود . میتوانید جهت استعلام قیمت تعویض فن با کارشناسان نمایندگی مایکروسافت تماس بگیرید.

نقش هیت‌سینک سرفیس در خنک کردن تراشه‌ها

هیت‌سینک در سرفیس برای انتقال حرارت از تراشه‌ها به محیط خارجی استفاده می‌شود. حرارت تراشه ها به هیت سینک که یک پنل مسی ظریف است انتفال پیدا میکند.فن حرارت جذب شده هیت سینک را به خارج از دستگاه انتقال میدهد.و به نوعی فن و هیت سینک مکمل های یکدیگر هستند.

تعویض فن لپ تاپ surface

تعویض هیت‌سینک مایکروسافت سرفیس

با تعویض فن، تعویض هیت‌سینک معمولاً لازم نیست، مگر اینکه هیت‌سینک خود دچار خرابی باشد یا بر اثر استفاده طولانی کاهش عملکردی نشان دهد.در بسیاری از دستگاه های سرفیس فن و هیت سینک بهم چسبیده هستند و امکان تعویض جداگانه وجود ندارد.اما در برخی نسخه ها میتوانید فقط فن یا هیت سینک را بصورت جدا تعویض کنید. و این در هزینه تعمیرات فن سرفیس شما تاثیرگذار است.

تعمیر فن مایکروسافت سرفیس در نمایندگی مرکزی

در صورت بروز مشکلات، توصیه می‌شود به نمایندگی سرفیس مراجعه کرده و تعمیرات یا تعویض‌های لازم را از آنجا انجام دهید. این نمایندگی‌ دارای تجربه و دسترسی به قطعات اصلی مایکروسافت است و می‌تواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

این مرکز با بهره بردن از کارشناسان متخصص و مجرب و همچنین استفاده از قطعات اصلی و اورجینال این آمادگی را دارد تا در اسرع وقت موارد مربوط به تعویض و یا تعمیر فن مایکروسافت سرفیس را انجام دهد.

تماس مستقیم با نمایندگی سرفیس

تعویض فن مایکروسافت سرفیس

نتیجه‌گیری

در نهایت، تعمیر و تعویض فن در مایکروسافت سرفیس نیازمند نگهداری و استفاده صحیح از دستگاه است. با رعایت راهکارهای پیشگیری و در صورت بروز مشکلات، مراجعه به نمایندگی سرفیس، می‌توان از عمر مفید دستگاه بهره‌مند شد و از نقصان سخت‌افزاری جلوگیری کرد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس