سرفیس پرو 9 یا ipad pro m2

سرفیس پرو 9 یا Ipad pro m2 ؟

iPad Pro m2  و Microsoft Surface Pro 9  هر دو در هفته 24 اکتبر عرضه شدند. در حالی که Surface Pro 9  به عنوان یک لپ تاپ 2 در 1 ویندوزی به بازار عرضه شد، iPad Pro  در هسته یک تبلت به تولید رسید. اما از آنجایی که می توانید برای هر کدام یک صفحه کلید قابل جدا شدن مناسب خریداری کنید، این دو دستگاه به طور بالقوه می توانند در کنار بهترین لپ تاپ های 2 در 1 قرار بگیرند. هردوی این دستگاه ها جزء پرطرفدارترین لپ تاپ های تبلت شو به حساب می آیند. ما در این مقاله قصد داریم تا این دو دستگاه قدرتمند را بررسی و شما را به نتیجه ای که دنبال آن هستید برسانیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.نظر شما چیست ؟ سرفیس پرو 9 یا Ipad pro m2 ؟

سرفیس پرو 9 یا ipad pro m2

طراحی ساخت  

کارشناسان نمایندگی مایکروسافت سرفیس  میگویند سوال در رابطه با اینکه کدام یک از این دو محصول طراحی بهتری دارند، یک چالش ذهنی است. برخی طراحی سبک وزن و جمع و جور آیپد پرو 11 اینچی را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر حاشیه های باریک صفحه نمایش و رنگ بندی های متنوع ارائه شده توسط سرفیس پرو 9 را ترجیح می دهند. ابتدا نسخه 12.9 اینچی iPad Pro را با تبلت انحصاری 13 اینچی Surface مقایسه می کنیم. حتی با اندازه‌ های صفحه نمایش مشابه، آی ‌پد پرو به ‌طور قابل‌ توجهی نازک ‌تر و سبک ‌تر از رقیب مایکروسافت است. احتمالاً از آنجایی که 9 Surface همچنان به خنک کننده داخلی بیشتری نیاز دارد.

تصویر 3:2 متمرکز بر بهره وری Surface Pro 9 برتری نسبی به iPad Pro 4:3 دارد. این عامل باعث می ‌شود صفحه نمایش بزرگ ‌تر به نظر برسد و متن بیشتری در Google Doc یا تصاویر بیشتری در یک صفحه وب جمع شود. پنل نمایشگر در iPad Pro m2 بهتر از سرفیس 9  عمل می کند.

پردازنده

اپل آخرین تراشه M2 خود را در iPad Pro معرفی کرده است که دارای پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 10 هسته ای و موتور 16 هسته ای است، اما سرفیس پرو 9 دارای پردازنده SQ3 است که یک پردازنده سفارشی Snapdragon 8CX Gen 3 می باشد که توسط واحد پردازش پشتیبانی می شود .تراشه M2  پیشرفته ترین پردازنده اپل است که از نسل دوم تراشه های سری M می باشد، اما سرفیس پرو 9 برای اولین بار از پردازنده SQ3 استفاده می کند. این عامل می تواند سطح عملکرد M1 اپل را ارائه دهد، با این حال، رسیدن به عملکرد سطح تراشه M2 دشوار خواهد بود.

دوربین

در زمینه دوربین، iPad Pro  اپل یک برنده مطلق است. دارای دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی Ultra-Wide با دید میدانی 122 درجه و دو دوربین پشتی با دوربین های 12 مگاپیکسلی واید و 10 مگاپیکسلی Ultra-Wide می باشد. در حالی که سرفیس پرو 9 دارای دوربین جلوی فول اچ دی و دوربین عقب 10 مگاپیکسلی فوق عریض است. دوربین آی‌پد پرو دارای ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی است که در زیر به آن ‌ها اشاره می ‌شود:

  • تصحیح قرمزی چشم پیشرفته
  • برچسب‌گذاری جغرافیایی عکس
  • ویدئوی تایم لپس
  • فیلم سینمایی
  • حالت پرتره، بوکه و کنترل عمق

سرفیس پرو 9 یا ipad pro m2

رم و فضای ذخیره سازی

به گزارش بخش تعمیر مایکروسافت سرفیس سرفیس پرو 9 و آیپد پرو M2 هر دو با ظرفیت رم یکسان 8 و 16 گیگابایت در دسترس هستند. با این حال، در قسمت فضای ذخیره سازی، Surface Pro 9 از 128 گیگابایت به 1 ترابایت می رسد و iPad Pro دارای گزینه های ذخیره سازی از 128 گیگابایت تا 2 ترابایت است. در اینجا، اپل گزینه های ذخیره سازی داخلی بیشتری را ارائه می دهد که غیر قابل ارتقا هستند. با این حال، Surface Pro 9 دارای درایو SSD قابل جابجایی است، به این معنی که می ‌توانید فضای ذخیره‌ سازی را بر اساس نیاز خود ارتقا دهید، با این حال، حداکثر سقف 1 ترابایت خواهد بود.

پورت ها و اتصالات

Apple iPad Pro M2  دارای 1x USB-C، 1x Thunderbolt 4، 1x  کانکتور مغناطیسی، 1x کانکتور Smart  و 1x  Slot سیم کارت نانو است.  Surface Pro-9 دارای 2x USB-C 3.2، x1   نانو سیم کارت، 1x  درگاه اتصال سرفیس و 1x  درگاه پوششی نوع Surface می باشد.

در بخش اتصال، هر دو دستگاه جدیدترین Wi-Fi 6E را ارائه می دهند.  Surface Pro 9 بلوتوث 5.1 را ارائه می دهد، در حالی که iPad Pro دارای آخرین اتصال بلوتوث 5.3 است.

سرفیس پرو 9 یا ipad pro m2

میکروفون ها

iPad Pro M2 با 5 میکروفون با کیفیت استودیویی برای تماس، ضبط ویدیو و ضبط صدا ساخته شده است.کارشناسان نمایندگی تعمیرات سرفیس معتقدند  در طرف دیگر Surface Pro 9 تنها 2 میکروفون استودیویی در میدان دور ارائه می دهد. هر دو دستگاه میکروفون هایی با کیفیت استودیو ارائه می دهند که نویز پس زمینه را در هنگام تماس صوتی / تصویری حذف می کند، به طوری که گیرنده فقط صدای شما را دریافت می کند نه نویز پس زمینه.

باتری

iPad Pro M2  با باتری لیتیوم پلیمری 40.88 وات ساعتی بسته بندی شده است و مطابق با اپل تا 9 ساعت پشتیبان گیری را با نوع G5 ارائه می دهد که بی نظیر است. از طرف دیگر Surface Pro 9 دارای باتری لیتیوم پلیمری 47.7 وات ساعتی است و مایکروسافت ادعا می کند که می تواند تا 15.5 ساعت با نوع Wi-Fi فقط و تا 19 ساعت با نوع  5Gپشتیبان تهیه کند.

سرفیس پرو 9 یا ipad pro m2

قلم مایکروسافت در مقابل قلم اپل

Apple Pencil  (نسل دوم) دقت کامل پیکسلی را با تأخیر کم ارائه می ‌کند و کاربرد آن را برای طراحی، رنگ‌آمیزی، یادداشت ‌برداری  عالی می ‌کند. همچنین از دوبار ضربه زدن پشتیبانی می ‌کند. بررسی بخش تخصصی تعمیرات مک بوک اپل نشان میدهد iPad Pro می تواند Apple Pencil را تا 12 میلی متر بالای صفحه نمایش تشخیص دهد. این کار به کاربران اجازه می دهد تا پیش نمایشی از علامت خود را قبل از ایجاد آن مشاهده کنند. درScribble، وقتی مداد به صفحه نزدیک می‌ شود، فیلد های متن به ‌طور خودکار بزرگ می ‌شوند و دست‌ خط سریع‌ تر به متن تبدیل می ‌شود.
مایکروسافت Surface Slim Pen 2 نسبت به نسخه قبلی خود بسیار بهبود یافته است و نوشتن در زمان واقعی، دقت دقیق و سایه زنی باورنکردنی را ارائه می دهد.سرفیس پرو 9 یا Ipad pro m2 ؟  حال نظر نهایی شما چیست؟

سخن پایانی

کارشناسان نمایندگی سرفیس معتقدند برای دوستداران سیستم عامل ویندوز، بدون شک مایکروسافت سرفیس پرو 9 بهترین انتخاب است و یکی از تبلت های پیشرفته 2 در 1 لپ تاپ است. با این حال، اگر نگران سیستم عامل نیستید و عملکرد بهتر را با تنظیمات عالی دوربین ترجیح می دهید، بدون شک اپل آیپد پرو M2 یک انتخاب عالی است. اگرچه iPad Pro M2  تقریباً مشابه نسخه قبلی خود است، با این حال، تراشه پیشرفته M2 عملکرد آن را از هر نظر افزایش می دهد.

3/5 - (2 امتیاز)

No Comments

پیام بگذارید

درخواست تعمیرات سرفیس